خبر های جدید

رئیس بزرگترین موسسه خیریه پاکستان درگذشت+بیوگرافی

رئیس بزرگترین موسسه خیریه پاکستان درگذشت+بیوگرافی

«عبد‌الستارایدهی» رئیس بزرگترین موسسه خیریه پاکستان در سن ۹۲ سالگی در یکی از بیمارستان‌ شهر «کراچی» درگذشت. «فیصل ایدهی» فرزند عبد‌الستار ایدهی امروز در پیامی با اعلام خبر درگذشت پدرش گفت: وی پیشنهاد معالجه در خارج از کشور را رد کرد و گفت تا پایان عمر در بیمارستان‌های پاکستان معالجه خواهد شد.

مراسم تدفین عبد الستار ایدهی امروز بعد از نماز ظهر در شهر کراچی برگزار خواهد شد که جمع کثیری از مردم در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس موسسه ایدهی یک شخصیت شناخته شده در جهان بود که به مسیحای پاکستان نیز شهرت دارد به همین دلیل رهبران کشورهای مختلف درگذشت وی را تسلیت گفتند. عبد الستار ایدهی تمام اعضای بدنش را اهدا کرده است و به زودی چشمانش به ۲ نفر از افراد نیازمند پیوند خواهد شد.

موسسه ایدهی تعداد زیادی یتیم‌خانه،‌ خانه سالمندان، بیمارستان و سایر مکان‌هایی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند احداث کرده است.

رهبران مذهبی و سیاسی پاکستان در پیام‌های جداگانه درگذشت عبد‌الستار ایدهی را به مردم این کشور تسلیت گفتند.

عبد‌الستار ایدهی فرزند مولانا‌ عبد الستار ایدهی در سال ۱۹۲۸ در منطقه بانتوا واقع در ایالت گجرات هند به دنیا آمد و بعدها به سبب خدمات زیادش به مسیحای پاکستان معروف شد. در سال ۱۹۴۷ ایدهی به همراه خانواده‌اش به پاکستان آمد و بعد از سکونت در شهر کراچی از همان ابتدا کمک به مردم را آغاز کرد.

در سال ۱۹۵۱ عبد‌الستار ایدهی به کمک یک پزشک اقدام به معالجه رایگان بیماران در فروشگاه شخصی خودش کرد. در سال ۱۹۵۷ عبدالستار موسسه خیریه ایدهی را بنیانگذاری کرد و یک بیمارستان مجهز احداث و معالجه رایگان بیماران را ادامه داد.

وی ابتدا با یک آمبولانس کار خدمات رسانی به مردم را آغاز کرد و سرانجام موسسه ایدهی سرویس آمبولانس در سراسر پاکستان را مدیریت کرد. دایره فعالیت موسسه ایدهی گسترش پیدا کرد و این موسسه امداد رسانی به مردم نیازمند سایرکشورها را نیز آغاز کرد.

موسسه ایدهی با ۱۸۰۰ آمبولانس و امداد رسانی هوایی با کمک بالگرد بزرگترین سرویس امداد رسانی در بین سازمان‌های خدمات مردمی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا