خبر های جدید

نهم ذیحجه روز جهانی زنان مسلمان اعلام شد

نهم ذیحجه روز جهانی زنان مسلمان اعلام شد

اجلاس زنان مسلمان جهان در کوالالامپور امروز، پنجم مهرماه، با نامگذاری نهم ذیحجه به نام روز جهانی زنان مسلمان به کار خود پایان داد.در بیانیه پایانی این اجلاس علاوه بر انتخاب روز جهانی زنان مسلمان، ۱۳ دستورالعمل دیگر نیز به تصویب رسید.

افزایش تعداد بانوان مسلمان تحصیلکرده، گسترش نقش جهانی زنان مسلمان در همه زمینه‌ها، انعکاس و به کارگیری نقطه نظرات آنان در مقابله با اسلام‌هراسی، افراط‌گرایی، تبعیض و بی‌سوادی از مفاد این بیانیه بود. همچنین تشکیل شبکه بین‌المللی همکاری زنان مسلمان با هدف گسترش فعالیت‌ها برای توسعه صلح از دیگر بندهای این بیانیه بود.

روحانی عبدالکریم، وزیر زنان، خانواده و توسعه اجتماعی مالزی در مراسم اختتامیه اعلام کرد: این اجلاس با هدف بررسی نقش زنان مسلمان در ایجاد صلح جهانی و ایجاد فرصتی برای بررسی چالش‌های پیش‌روی آنان برگزار شد. وی افزود: چنین گردهمایی‌هایی به گسترش وحدت و همبستگی میان زنان مسلمان جهان می‌انجامد.

این همایش سه روزه جمعه، دوم مهر، با سخنرانی جمیل خیر بهارم، وزیر امور اسلامی مالزی با حضور ۲ هزار شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان آغاز شد. در این همایش مسائل مربوط به بانوان مسلمان سراسر جهان، نقش و مشارکت آنان در جوامع مختلف و راهکارهای ارتقای جایگاه آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا