خبر های جدید

دادگاه مصر ۲۵ آبان به اعتراض مرسی به حکم اعدامش رسیدگی می‌کند

دادگاه مصر ۲۵ آبان به اعتراض مرسی به حکم اعدامش رسیدگی می‌کند

دادگاه فرجام خواهی به عنوان عالی ترین دادگاه استیناف مصر امروز سه شنبه رسیدگی به اعتراض «محمد مرسی» به حکم اعدام صادره علیه وی در پرونده «یورش به زندانها» را به روز ۲۵ آبان موکول کرد.

دادگاه فرجام خواهی (عالی ترین دادگاه استیناف مصر) امروز رسیدگی به اعتراضات محمد مرسی و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین در پرونده یورش به زندان ها که در اوایل انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ رخ داد، به روز ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) موکول نمود.

بر اساس این گزارش ۱۲۹ متهم از جمله ۹۳ متهم فراری در این پرونده وجود دارد و دادگاه جنایی قاهره به ریاست قاضی شعبان الشامی نیز ماه ژوئن سال گذشته محمد مرسی، محمد بدیع و معاون وی رشاد البیومی، محی حامد، محمد سعد الکتاتنی رئیس سابق مجلس الشعب و عصام العریان از رهبران اخوان المسلمین را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

دادگاه همچنین ۲۰ متهم این پرونده را به حبس ابد محکوم نموده است. دادگاه فرجام خواهی همچنین رسیدگی به اعتراض «محمد مرسی» درباره حکم حبس ۲۰ ساله در رابطه با حوادث کاخ الاتحادیه را به روز ۲۲ اکتبر (۱ آبان) موکول کرده است.

این قضیه مربوط به درگیری های خونینی است که در تاریخ ۵ دسامبر سال ۲۰۱۲ در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه بین هواداران اخوان المسلمین و مخالفان مرسی به وقوع پیوست. بر اساس این گزارش، در تاریخ ۲۱ آوریل سال ۲۰۱۵ دادگاه جنایی قاهره حکم حبس ۲۰ ساله را برای مرسی صادر کرد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا