خبر های جدید

حسنی مبارک پس از ۶ سال از زندان آزاد شد

حسنی مبارک پس از ۶ سال از زندان آزاد شد

وکیل مدافع دیکتاتور پیشین مصر از آزادی وی و بازگشت به خانه پس از گذراندن شش سال گذشته در زندان و بیمارستان نظامی خبر داد. وکیل مدافع «حسنی مبارک»، دیکتاتور پیشین مصر بعد از ظهر امروز (جمعه) اعلام کرد که وی پس از آن که شش سال گذشته را در زندان و بیمارستان نظامی سپری کرده بود، آزاد شده و به منزل خودش بازگشته است.

بر اساس این گزارش، وکیل مدافع دیکتاتور پیشین مصر در این باره تاکید کرد که مقامات این کشور حکم آزادی مبارک را به اجرا گذاشته و وی با خروج از مجتمع بیمارستان های نیروهای مسلح در منطقه «المعادی» در حومه جنوبی شهر قاهره، برای نخستین بار طی شش سال گذشته به یک فرد آزاد تبدیل شده و به منزل خود در منطقه «مصر الجدیده» در حومه شرقی این شهر بازگشته است.

یادآور می شود که دادستان کل مصر هفته گذشته با آزادی مبارک که نزدیک به ۳۰ سال به عنوان رئیس جمهوری این کشور فعالیت می کرد، موافقت کرده بود با این حال ممنوعیت سفر وی به خارج از کشور را همچنان پا بر جا گذاشت.

این در حالی است که چند هفته پیش دادگاه عالی مصر با صدور یک حکم نهایی و غیر قابل تجدید نظر، دیکتاتور پیشین این کشور را از اتهام دستور کشتار نزدیک به ۸۵۰ تن از تظاهرکنندگان معترض در جریان انقلاب مردمی منجر به سرنگونی نظام حکمرانی تحت رهبری وی در اوایل سال ۲۰۱۱ میلادی تبرئه کرده بود.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا