خبر های جدید

پادشاه اردن: بیشتر قربانیان تروریسم، مسلمانان‌اند

پادشاه اردن: بیشتر قربانیان تروریسم، مسلمانان‌اند

عبدالله دوم پادشاه اردن در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب اظهار داشت بیشتر قربانیان تروریسم مسلمانان‌اند و آنها بیش از دیگران از این معضل آسیب دیده‌اند.

عبدالله دوم، پادشاه اردن طی سخنانی در افتتاحیه بیست و هشتمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب که امروز در منطقه بحر المیت این کشور آغاز شد، اظهار داشت: “مسلمانان از همه بیشتر از تروریسم آسیب دیده و اکثر قربانیان ترور نیز آنها هستند. بنابراین کشورهای ما باید در مبازه با تروریسم با جهان متحد شوند”.

وی افزود: اگر بحران فلسطین عادلانه حل و فصل نشود در منطقه ثبات و آرامیش حکفرما نخواهد بود. پادشاه اردن در مورد بحران سوریه هم ابراز داشت: مذاکرات آستانه و ژنو امیدوارکننده است.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز طی سخنانی با اشاره به وضع آوارگان و پناهجویان گفت: “نیمی از پناهجویان جهان را عرب ها تشکیل می دهند. این مسئله بطور مستقیم به ما مربوط است و باید در مقابل این هرج و مرج ایستادگی کنیم. از کشورهای میزبان پناهجویان نیز تشکر می کنیم”.

بیست و هشتمین اجلاس اتحادیه عرب امروز در بحر المیت اردن با حضور سران ۱۶ کشور عضو آن آغاز شد. قرار است در این نشست مسائلی مانند بحران سوریه، یمن و لیبی، دخالت ایران در امور داخلی این کشورها و مبارزه با تروریسم بررسی شود.

اردن پس از آنکه یمن به دلایل امنیتی نتوانست برگزارکننده این نشست شود میزبانی آن را برعهده گرفت. سران ۶ کشور عضو این اتحادیه به دلایل مختلف در این اجلاس حضور نیافته اند. گفتنی است در بیست و هفتمین نشست سران اتحادیه عرب در نواکشوت، پایتخت موریتانی در ماه جولای سال گذشته، تنها ۸ رهبر کشورهای عضو این اتحادیه شرکت کرده بودند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا