خبر های جدید

اعلام حمایت علمای ترک از قطر و یوسف القرضاوی

اعلام حمایت علمای ترک از قطر و یوسف القرضاوی

گروهی از علماء، متفکرین و روشنفکران ترکیه با انتشار بیانیه ای، حمایت خود از قطر و یوسف القرضاوی متفکر اسلامی مقیم این کشور را اعلام کردند.

در بیانیه علماء، متفکرین و روشنفکران ترک در حمایت از قطر و القرضاوی، آمده است:

اقدامات اخیر علیه علمای بزرگ مسلمان مانند یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و جنبش هایی نظیر اخوان المسلمین و حماس که در طول تاریخ خود دارای هیچگونه تندروی و بی عقلی نبوده و باعث افتخار جهان اسلام هستند، ناعدالتی، نادانی و بی تدبیری است.

متهم کردن این دو جنبش برگزیده جهان اسلام به عنوان تروریست و دشمن خواندن تمامی گروه ها و افراد نزدیک به آنها، مانند اقدام برای نابودی تمام کسانی است که به فکر امت اسلامی بوده و علیه امپریالیسم ایستاده اند. یوسف القرضاوی و متفکرانی مانند وی، افتخار و وجدان امت اسلامی هستند. دشمنی با آنها، دشمنی با میراث فرهنگی و مفهوم امت اسلامی و دشمنی با هرگونه تفکر اسلامی خارج از خواست های امپریالیسم است.

ما بی عدالتی نسبت به یوسف القرضاوی را به عنوان بی عدالتی نسبت به تمامی علمای مسلمان می دانیم. ما اعلام می کنیم که در کنار دولت قطر و یوسف القرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و تمامی متفکرینی هستیم که مقابل امپریالسم ایستاده اند و خواستار پایان یافتن این اقدام غیرعقلانی هستیم.

منبع: آناتولی

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا