خبر های جدید

دیدار رئیس سازمان امور دینی ترکیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

دیدار رئیس سازمان امور دینی ترکیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

پروفسور محمد گورمز رئیس سازمان امور دینی ترکیه محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هئیت همراه وی را در آنکارا به حضور پذیرفت.

پروفسور محمد گورمز، رئیس سازمان امور دینی ترکیه در دیدار با محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هئیت همراه وی در آنکارا اظهار داشت: “مسلمانان تلخی‌هایی را تجربه کردند که روی دیدن همدیگر را نخواهند داشت”. وی افزود: “دو قرن است که سیاست دنیای بدون اسلام جریان دارد، یا اینکه اسلامی پروتستانیزه شده می‌خواهند، اسلامی می‌خواهند که با جریان زندگی کاری نداشته باشد و دنبال حق و عدالت نباشد. متاسفانه بخش بزرگی از مسلمانان از این مساله آگاهی ندارند. برخی دیگر نیز با انگیزه مذهبی به این تلاش ها کمک می کنند”.

– امروز فرزندان همه امت به سمت آتش می‌روند

گورمز تصریح کرد: وقتی شما مشغول ادای نماز هستید و کودکی سمت آتش می‌رود، واجب است که نمازتان را بشکنید. ادامه نماز در این وضعیت جائز نیست. امروز می‌بینیم که تمام کودکان امت اسلامی به سمت آتش می‌روند اما ما بی‌ توجه به آن به زندگی خود ادامه می‌دهیم.

– عزت و اقتدار مردم ترکیه عزت و اقتدار امت اسلام است

محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: “عزت شما، عزت ماست، عزت و اقتدار مردم ترکیه، عزت و اقتدار امت اسلام است و خداوند نیز بر عزت مردمتان می افزاید. من از خداوند می خواهم که وحدت مسلمین و همدلی آن ها را محفوظ بدارد”.

وی با بیان اینکه برای ایجاد وحدت واقعی میان مسلمانان جهان برقراری انسجام، اتحاد، همدلی میان امت اسلامی ضروری است، افزود: “یقین دارم اگر فرصت لازم برای وحدت جامعه اسلامی پیش بیاید، جهان اسلام به قدرت بر‌تر در جهان تبدیل خواهد شد. ولی متأسفانه امروز امکانات جهان اسلام علیه خود جهان اسلام به کار گرفته می‌شود”.

اراکی با تاکید بر اینکه امروز هیچ تکلیف و وظیفه شرعی مهم‌تر و بر‌تر از وظیفه ایجاد وحدت در میان امت اسلامی وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که در جریان این سفر با همکاری علمای ترکیه بتواند به طرحی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه وحدت امت اسلامی دست یابد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان تاکید کرد که اگر علمای دین میان خود وحدت داشته و با هم حرکت کنند، سران نیز با آن‌ها همراه خواهند شد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا