خبر های جدید

اردوغان: اجازه تشکیل کشوری جدید را در شمال سوریه نمی دهیم

 اردوغان: اجازه تشکیل کشوری جدید را در شمال سوریه نمی دهیم

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد، ترکیه اجازه تشکیل کشوری جدید را در شمال سوریه نخواهد داد. رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دیشب در مراسم ضیافت افطار هلال احمر ترکیه گفت: به هر قیمتی مانع تشکیل کشوری جدید در شمال سوریه خواهیم شد.

رییس جمهور ترکیه گفت : کسانی که به سوریه سلاح و بمب می فرستند ذره ای از مردم فقیر این کشور حمایت نکردند. آنان دیر یا زود تاوان اقدامات خود را خواهند پرداخت. اردوغان با اشاره به وقایعی که ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی در ترکیه به بهانه وقایع کوبانی روی داد و موجب مرگ ۵۰ نفر شد ، هشدار داد ،‌ همان محافل بار دیگر وارد عمل شده اند و تلاش می کنند ترکیه را به ناآرامی سوق دهند.

وی افزود : کسانی که که بی شرمانه ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم می کنند ،‌ اگر حیثیت و شرافت داشتند ،‌ ترکیه را که با آغوش باز به کسانی که از کوبانی گریخته بودند ، پناه داد ،‌ به حمایت از تروریسم متهم نمی کردند.

رییس جمهور ترکیه گفت:‌ ما از مبارزه آزادیخواهانه در سوریه بی تردید حمایت می کنیم و دیدگاه مثبتی درباره حرکت های آزادیخواهانه در عراق داریم اما از تروریست ها حمایت نمی کنیم. اردوغان تاکید کرد ، ترکیه اجازه تغییر بافت قومی را در منطقه نخواهد داد و به وظایفی که برای برقراری فوری آرامش در عراق و سوریه دارد ، عمل خواهد کرد.

http://shafaqna.com/persian/

یک دیدگاه

  1. اردوغان اگرمدعی اسلام است چرااینقدر باتشکیل کشوری به نام کردستان مخالفت میکندمگرنمیداند که بایددرروز قیامت پاسخگو باشد مگر نمیداند جلوگیری ازاستفاده ازربان وازادی ملتی نشانه اعتراض به خداوندمهربان است اماانشاالله حق برباطل پیروزاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا