خبر های جدید

چهره های مطرحی که در سال ۲۰۱۴ مسلمان شدند

چهره های مطرحی که در سال ۲۰۱۴ مسلمان شدند

در پایان سال کهنه میلادی و ورود به سال ۲۰۱۵، لیستی نه نفره از افراد شاخص و به اصطلاح سلبریتی های جهان را که در سال ۲۰۱۴ به دین مبین اسلام گرویده اند، منتشر شده است.

۱-    مونیکا- بازیگر هندی

مونیکا یکی از معروفترین بازیگران صنعت فیلمسازی هندوستان – بالیوود – است که در مه سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت مسلمان شود. وی با اسلام آوردن و انتخاب حجاب بازیگری را هم کنار گذاشت. مونیکا نام خود را نیز به رحیمه تغییر داد و هرگز در مورد دلایل انتخاب اسلام سخنی به میان نیاورد. رحیمه از کودکی به سینما روی آورد و در ۵۰ فیلم بازی کرد. وی یکی از محبوبترین چهره ها در جنوب هند به خصوص در میان مالایایی ها داشته است.

۲-   یووان شانکار- آهنگساز هندی

یووان شانکار راجا از موفق ترین آهنگسازان و  مصنفان هندی است که در سال ۲۰۱۴ اسلام آورد. در ماه فوریه بود که وی فاش کرد مسلمان شده است. وی با دفاع از این تصمیم خود اعلام کرد افتخار می کند که مسلمان شده و در این راه از حمایت خانواده خود نیز بهره مند بوده است.

۳-  اسکندر – پسر یک اسلام ستیز هلند

ضرب المثل پسر کو ندارد نشان از پدر را باید در اسکندر تازه مسلمان هلندی جستجو کرد. پدر اسکندر، آمود وان دورن است که سیاستمدار هلندی بود که سابقاً مواضع نژادپرستانه و البته اسلام ستیزانه داشت اما بالاخره به اسلام گروید. اسکندر نیز همچون پدر راه مسلمانی در پیش گرفت. اسکندر پس از مطالعه قرآن در ماه آوریل به اسلام گروید. پدر او پیشتر عضو حزب دست راستی و افراطی آزادی هلند بود. اسکندر جزء ۳۷ نفری بود که در کنفرانس صلح دوبی به اسلام گرویدند.

۴-   جنیفر گرات- خواننده آمریکائی

جنیفر گرات خواننده زن آمریکائی که پس از شرکت در فستیوال آواز جهان عرب به اسلام علاقمند شده بود، در ژانویه مسلمان شد. این خواننده ۲۳ ساله اهل بوستون به مراکش رفته تا زبان عربی را هم یاد بگیرد.

۵-   ماکسین باتی- سیاستمدار جوان فرانسوی

ماکسین تا قبل از اینکه از حزب دست راستی و افراطی جبهه ملی فرانسه به رهبری لوپن اخراج شود عضو این حزب بود و مانند آنها ضدمهاجرت بود. او با عضویت در همین حزب به شورای یک شهر در حومه پاریس هم راه یافت. وی در اکتبر به اسلام گروید و به خاطر ضبط و ارسال یک فیلم از ویژگی های صلح دوستانه قرآن و نیز اسلام آوردن خود به هم حزبی های سابقش مشهور شد.

۶-   فرانسیس براسی- مربی فوتبال فرانسوی

براسی که پیشتر یک بازیکن مطرح فوتبال در فرانسه بوده اکنون مربی یک تیم فوتبال در لیگ الجزائر است و در همان جا هم مسلمان شده است. مسلمان شدن او در ماه آوریل اتفاق افتاد. وی از سال ۲۰۰۳ در تیم های مراکشی و تونسی هم مربی گری کرده و در همین مدت با اسلام و آموزه های آن آشنا شده است.

۷-  امه که ازوگو- فوتبالیست نیجریه ای

این فوتبالیست حرفه ای و سابق تیم ملی نیجریه که سابقه حضور در جام جهانی را نیز در پرونده خود دارد در ژانویه به اسلام گروید. ازوگه ۴۶ ساله با مطالعه زندگانی پیامبر گرامی اسلام به این دین مبین گروید و نام خود را به مصطفی تغییر داد. وی پیامبر اسلام را بزرگترین رسول خداوند می داند و می گوید دین اسلام زندگی وی را عوض کرده است.

۸-  یک تیم فوتبال کامرونی

در ماه سپتامبر کل اعضای یک تیم فوتبال کامرونی در دوبی به دین اسلام گرویدند. همه اعضای تیم از ایتام، بی خانمانان و افراد تهی دست کامرون بودند. آنها در یک سفر آموزشی به دوبی به اسلام روی آوردند. نوع رفتار هم تیمی ها و مربیان مسلمان آنها در اسلام آوردن اعضای این تیم نقش به سزایی داشته است.

۹-   تماشاگران جام جهانی

درهنگامه برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل نیز تعداد زیادی از تماشاگران به دین اسلام گرویدند. در ماه جولای دست کم ۱۹ تماشاگر این بازی ها مسلمان شدند. گروه های مختلف اسلامی به این بازی ها اعزام شدند تا کار تبلیغی رادر میانه جام جهانی به اجرا درآورند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا