خبر های جدید

پیروزی ائتلاف اسلام‌گراهای اردن در انتخابات شوراهای شهری

پیروزی ائتلاف اسلام‌گراهای اردن در انتخابات شوراهای شهری

ائتلاف اسلام‌گراهای اردن در انتخابات شوراهای شهری که سه‌شنبه‌ برگزار شد، به ۷۶ کرسی دست یافت.

«التحالف الوطنی للإصلاح» (ائتلاف ملی برای اصلاحات) به رهبری اسلام‌گراها در انتخابات روز سه‌شنبه ۷۶ کرسی را کسب کرد.

«مراد العضایله» رئیس کمیته انتخابات در حزب جبهه عمل اسلامی (شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین در این باره گفت که ما ریاست ۳ شهرداری از مجموع ۶ شهرداری را کسب کردیم که از جمله آن شهرداری الزرقاء الکبری است که «علی ابوالسکر» از بارزترین رهبران اسلام‌گرا در اردن به آن دست یافته است.

ائتلاف مذکور همچنین به ۲۵ کرسی از مجموع ۴۸ کرسی در شوراهای استانی دست یافته است و علاوه بر آن ۵ عضو این ائتلاف نیز عضویت در شورای شهرداری امان را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سطح شوراهای شهری نیز اعضای این ائتلاف ۴۱ کرسی از مجموع ۸۸ کرسی را کسب کردند، افزود که تعداد نامزدهایی که در این انتخابات از فهرست ائتلاف اسلام‌گراها پیروز شده‌اند، ۷۶ نفر از مجموع ۱۵۴ نامزد هستند که ۱۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

ائتلاف اسلام‌گراها سال گذشته نیز در انتخابات پارلمانی به ۱۵ کرسی از مجموع ۱۳۰ کرسی دست یافت.

انتخابات اعضای شوراهای شهری اردن در راستای اجرای قانون «عدم تمرکز» مربوط به سال ۲۰۱۵، روز سه‌شنبه برگزار شد.

قانون عدم تمرکز که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید، بر تعیین ۲ شورا در هر یک از ۱۲ استان اردن تأکید دارد که عبارت است از: یکی «شورای اجرایی» که اعضای آن را دولت تعیین می‌کند و ریاست آن را استاندار بر عهده دارد و دیگری «شورای استانی» که ۷۵ درصد اعضای آن را رأی‌دهندگان و بقیه اعضا را دولت تعیین می‌کند.

این دو شورا به طور موازی فعالیت خواهند داشت و شورای اجرایی تهیه و تدوین پروژه‌های استراتژیک و اجرایی، تهیه طرح مربوط به بودجه استان، تعیین ارکان فعالیت‌های دستگاه‌های اداری و اجرایی استان را بر عهده دارد.

شورای اجرایی ملزم به ارائه طرح‌ها و توصیه‌های خود به شورای استانی است که به عنوان شورای قانونگذاری جهت تصویب طرح‌ها و پیگیری روند اجرای طرح‌ها، توصیه‌ها و طرح‌های استراتژیک فعالیت خواهد داشت.

منبع: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا