خبر های جدید

سازمان ملل: مسلمانان میانمار در گور دسته‌جمعی دفن شده‌اند

سازمان ملل: مسلمانان میانمار در گور دسته‌جمعی دفن شده‌اند

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد گورهای دسته‌جمعی مسلمانان‌میانمار در منطقه شمال آراکان کشف شده است، اما دولت این کشور اجازه دسترسی به این منطقه را نمی‌دهد.

استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در گفتگوی مطبوعاتی روزانه خود درباره کشف ۵ گور دسته‌جمعی متعلق به مسلمانان ایالت آراکان میانمار اظهار داشت: کشف چنین گورستان‌هایی در میانمار بسیار نگران کننده است.

وی افزود: “مقامات میانمار اجازه رفتن به این منطقه را نمی دهند. از دولت این این کشور می خواهیم امکان دسترسی به این منطقه فراهم کند”.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به شاهدان عینی در اردوگاه‌های پناهجویان میانمار، تصاویر موبایل و ماهواره ای اعلام کرده که ۵ گور دسته جمعی در روستای «گو دار پین» در شمال ایالت آراکان میانمار متعلق به مسلمانان روهینگیای ساکن ایالت راخین کشف شده است. این خبر بازتاب زیادی در سطح جهان داشته است

ارتش میانمار در تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی کشته و حدود ۳۵۰ روستا توسط ارتش و بودائیان افراطی به آتش کشیده شده است. از سال ۱۹۷۰ تاکنون ۸۴ درصد جمعیت ۲ میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا