خبر های جدید

تظاهرات فلسطینیان نوار غزه برای بازگشایی گذرگاه رفح

تظاهرات فلسطینیان نوار غزه برای بازگشایی گذرگاه رفح

فلسطینان نوار غزه در اعتراض به بسته شدن گذرگاه مرزی رفح، به عنوان تنها راه ارتباطی این منطقه با جهان، توسط دولت مصر تظاهرات کردند.

ده ها نفر از شهروندان فلسطین در نوار غزه با تجمع مقابل گذرگاه مرزی رفح که تنها راه ارتباطی این منطقه با جهان است، برای بازگشایی دائم آن تظاهرات کردند.

آنها پلاکاردهایی با مضمون «گذرگاه مرزی رفح را باز کنید»، «بیماران می میرند» و «همگی مسئول مسدودشدن گذرگاه رفح هستند» را حمل می کردند.

فهمی ثابت، یکی از این فلسطینیان حاضر در این تجمع گفت:

«مسدود بودن گذرگاه رفح غیرمنطقی و غیراخلاقی است. باید راه‌حلی برای این مسئله پیدا شود. اوضاع غزه روز به روز وخیم‌تر می شود. مقامات مصر گذرگاه رفح را باز و مجوز خروج مردم بخصوص بیماران را در اسرع‌وقت صادر کنند».

گفتنی است گذرگاه مرزی رفح که تنها راه ارتباطی نوار غزه با جهان است، بعد از کودتای نظامی ژوئیه سال ۲۰۱۳ در مصر مسدود شده و تنها گاهی اوقات برای مدت کوتاهی بازگشایی می‌شود.

از هفت گذرگاه مرزی غزه٬ شش گذرگاه در کنترل اسرائیل است. اسرائیل چهار گذرگاه مرزی بازرگانی غزه را نیز در ماه ژوئن سال ۲۰۰۷ بسته بود. گذرگاه بیت حانون تنها برای عبور خارجیان و بیماران به کرانه باختری و گذرگاه کرم ابوسالم نیز صرفا برای عبور برخی کالاهای تجاری باز است.

منبع:آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا