خبر های جدید

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب حمله اسرائیل به کشتی زیتونه را محکوم کردند

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب حمله اسرائیل به کشتی زیتونه را محکوم کردند

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب حمله دیروز نیروهای اسرائیل به کشتی «زیتونه» حامل فعالان زن برای شکست محاصره نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب طی دو بیانیه جداگانه حمله دیروز نیروهای اسرائیل به کشتی «زیتونه» حامل فعالان زن حامی شکست محاصره غزه در آب‌های بین‌المللی را به شدت محکوم کرده و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان شدند.
ابوعلی، معاون دبیرکل امور فلسطین در اتحادیه عرب هم در این زمینه گفت: این حمله به این معنی است که مقامات اسرائیل قصد ادامه محاصره غزه را دارند. بنابراین نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت باید مسئولیت خود را در این زمینه ادا کنند.
از سوی دیگر ایاد امین المدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز این اقدام اسرائیل را دزدی دریایی، نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشر دانست. وی در ادامه تاکید کرد: محاصره غزه باید برداشته شود و از ورود و خروج مردم، کالا و مواد غذایی جلوگیری نشود.

کشتی زیتونه که سرنشینان آن را فقط زنان تشکیل می دهند در تاریخ ۱۴ سپتامبر توسط ائتلاف بین المللی ناوگان آزادی عازم نوار غزه شد. ائتلاف مذکور با حمایت سازمان های مردم نهاد از ترکیه، کانادا، مکزیک، اسپانیا، نروژ، آمریکا، استرالیا و سایر کشورهای جهان تشکیل شده است.

تلاش های این ائتلاف برای شکستن محاصره غزه پیش از این نیز با ممانعت اسرائیل مواجه شده است. آنها این بار تصمیم گرفتند موانع اسرائیل برای شکست محاصره غزه را با استفاده از «قدرت زنان» پشت سر گذارند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا