خبر های جدید

تحریم انتخابات مصر از سوی گروههای حقوق بشر

تحریم انتخاباتتحریم انتخابات مصر از سوی گروههای حقوق بشر  

میدان ایت آنلاین: مخالفت های علیه انتخابات پارلمانی  مصر  هم از سوی احزاب مخالف و هم از سوی احزاب مدنی و گروههای حقوق بشری این کشور در حال افزایش است.

گروه اخوان المسلمین، مهمترین حزب مخالف دولت حسنی مبارک، به طور صریح این دولت را به خاطر تقلب در انتخابات محکوم کرد و علت آن را جلوگیری از ادامه فعالیت انتخاباتی این حزب و دستگیری حدود ۲۵۰ نفر از حامیان آن عنوان کرد.

محمد مرسی،یکی از مقامات بلند پایه اخوان المسلمین در این باره گفت :خشونت علیه نمایندگان احزاب مخالف به ویژه گروه اخوان المسلمین نشان می دهد که مسئولان دولت به تحریف خواست مردم مصر هستند.

از زمانی  که گروه اخوان المسلمین در اوایل اکتبر اعلام کرد که در انتخابات  پارلمانی مصر شرکت می کند، پیش از یکهزار و دویست نفر از حامیان  آن از سوی نیروهای امنیتی مصر دستگیر شده اند که حدود ۵۰۰ نفر آنها  هنوز در بازداشت به سر  می برند.

اخوان المسلمین برای مقابله با منع فعالیت های سیاسی احزاب اسلامی از سوی دولت مصر، ۱۳۰نماینده را به طور مستقل برای کسب ۵۰۸ کرسی در پارلمان معرفی کرده است.

گروههای مدنی مصر هم روز  گذشته تهدید کردند که بخاطر موانع  که  دولت مصر  در فعالیت های  آنها ایجاد می کند  انتخابات  پارلمانی را تحریم خواهند کرد.

حافظ ابوصعده از فعالان حقوق بشر مصر نیز با اشاره به اینکه تا کنون چهار نفر  در خشونت های مربوط به  مبارزات انتخاباتی کشته شده اند که حسنی مبارک خواست تا فورا در این مسئله مداخله کرده و جلوی این خشونت ها را بگیرد.

گروه الوند، یکی دیگر از احزاب مخالف  دولت نیز کرده است که حامیان آن مورد حمله طرفداران حزب حاکم به رهبری حسنی مبارک قرار گرفته اند.

مداخله های آمریکا نیز  یکی از دلایل تحریم  انتخابات از سوی  احزاب  مصر است  تا  جایی که خود  دولت مصر  نیز هفته گذشته آمریکا را متهم به مداخله  بی جا در امور داخلی خود کرد.

برگرفته از تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا