خبر های جدید

تحریم همه پرسی قانون اساسی مصر از سوی جنبش جوانان مخالف کودتا

بی بی سی گزارش داد تلاش های مقامات مصری برای تشویق مردم به شرکت در همه پرسی قانون اساسی و دادن رای مثبت به آن با اقدامات برخی گروه های مخالف علیه همه پرسی قانون اساسی همراه است که اقدام جنبش جوانان مخالف کودتا به تحریم همه پرسی از آن جمله به شمار می رود.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، جنبش جوانان مخالف کودتا در مصر وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر همه پرسی قانون اساسی این کشور را که قرار است روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه آینده برگزار شود، تحریم کرد.
این جنبش موضع خود را در قبال همه پرسی قانون اساسی طی بیانیه ای که در کنفرانس خبری آن قرائت شد، اعلام کرد. جنبش جوانان مخالف کودتا همزمان با برگزاری این کنفرانس خبری، طرحی را با عنوان «قانون اساسی را تحریم کن» آغاز کرد. این در حالیست که مقامات مصر می کوشند با اتخاذ تدابیر مختلف شهروندان را به شرکت در همه پرسی و دادن رای مثبت به قانون اساسی جدید تشویق کنند.
عزه محی الدین خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی در این باره با اشاره به بیانیه جنبش جوانان مخالف کودتا که در آن بر تحریم همه پرسی قانون اساسی تاکید شده است افزود: این جنبش از همه گروه های انقلابی خواست به طرح خود برای تحریم همه پرسی قانون اساسی بپیوندند.
سخنگوی این جنبش در کنفرانس خبری با اشاره به طرح تحریم همه پرسی گفت: ظرف روزهای آینده فعالیت هایی را که در چارچوب این طرح انجام خواهد شد اعلام خواهیم کرد.
در ادامه گزارش آمده است: این بیانیه در شرایطی صادر می شود که موضع ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت درخصوص تحریم همه پرسی قانون اساسی یا دادن رای منفی به آن در هاله ای از ابهام است. از سوی دیگر عمرو موسی رئیس کمیته پنجاه نفره تدوین قانون اساسی مصر که چند روز پیش به کار خود پایان داد از همه گروه های سیاسی از جمله اخوان المسلمین خواست در این همه پرسی شرکت کنند و به قانون اساسی رای مثبت بدهند.
خبرنگار ادامه داد: در بیانیه جنبش جوانان مخالف کودتا از همه دانشجویان مصری خواسته شده است به تظاهرات و اقدامات خود علیه دولت کنونی ادامه دهند. در همین حال احزاب و گروه های سیاسی از جمله حزب سلفی النور تصمیم گرفته اند با شرکت در همه پرسی قانون اساسی به آن رای مثبت بدهند. مقامات رسمی مصر نیز به تلاشهای خود برای آماده کردن شرایط برگزاری همه پرسی ادامه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا