خبر های جدید

پیام امام قرضاوی به مردم ، ارتش و حسنی مبارک !

پیام امام قرضاوی به مردم و ارتش و مبارک !

ترجمه: پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح

شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در سخنانی شدید اللحن از حسنی مبارک رئیس جمهور مصر خواست هر چه سریع‌تر از قدرت کناره‌گیری کند و از سرنوشت زین العابدین بن علی که در همین ماه در پی قیام مردم تونس از کشور فرار کرد، عبرت بگیرد.

وی تأکید کرد، اکنون در مصر راه حل دیگری غیر از کناره‌گیری مبارک و رژیم او وجود ندارد. او خطاب به مبارک گفت: «دیگر جایی برای ماندن تو باقی نمانده است. طوفان تغییر برپا شده و هر ستمی را پایانی است. قبل از این که در چنگ ملت گرفتار شوی، برو کنار! سی سال حکومت برای تو کافی است! برو و کشور را ویران مکن.»

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان ۳ پیام داشت. پیام اول خطاب به ملت که به تظاهرات و نافرمانی مدنی و اقدامات مسالمت‌آمیز تا کامل شدن پیروزی ادامه دهند و از هر گونه اقدام تخریبی اجتناب ورزند.

در پیام دوم خطاب به ارتش تأکید کرد که حکومت نظامی مطلوب نیست و لازم است ارتش در کنار ملت باشد. در پیام سوم هم از رژیم خواست فوراً قدرت را واگذار کند.

شیخ یوسف قرضاوی گفت: «حسنی مبارک در نطق اخیرش به موضوعات مهمی که ملت انتظار داشتند، هیچ اشاره‌ای نکرد! انگار در جای دیگری به سر می‌برد و از آنچه در دور و برش می‌گذرد خبر ندارد.» وی افزود: مثلاً او نگفت که در انتخابات آینده نامزد نخواهد شد و یا حکومت را به پسرش واگذار نخواهد کرد و به مسایل مربوط به وضعیت فوق‌العاده که در دهه‌های گذشته آرامش را از مصری‌ها سلب نموده است، نپرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا