خبر های جدید

بیانیه اخوان المسلمین در باره تحولات مصر

بیانیه اخوان المسلمین در باره تحولات مصر

تهران – پایگاه اصلاع‌رسانی اصلاح

درپی اعتراضات گسترده مردمی در مصر، که سقوط دولت را به دنبال داشت، جنبش اخوان المسلمین طی بیانیه‌ای دیدگاه رسمی خود ر ا بیان کرد.

ترجمه فارسی بیانیه که متن اصلی آن از سایت إخوان‌آنلاین در یافت شده است، به این شرح است:

 

بیانیه اخوان المسلمین درباره قیام فرخنده ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱ مردم مصر

اخوان المسلمین به عنوان بخشی اصیل از ملت بزرگوار مصر، صمیمانه‌ترین درودها و احترامات خود را به پیشگاه جوانان و مردم آزاده مصر در سراسر کشور، به مناسبت قیام مسالمت‌آمیز و فرخنده‌ی اخیر و نقش میهن‌دوستانه و تقدیربرانگیزی که در نگاهبانی از دارایی‌های عمومی و خصوصی و مؤسسات کشور ایفا نمودند، تقدیم می‌نماید.

هم‌چنین اخوان المسلمین ضمن تأکید بر ضرورت ادامه این قیام، همگام با قاطبه ملت، درودهای خود را به ارتش مصر، که از تاریخی پرافتخار و نگاهی استراتژیک در پاسداشت امنیت مصر و حمایت از دستاوردها و مطالبات برحق ملت برخوردار است، تقدیم می‌نماید.

نیز اخوان المسلمین براین نکته تأکید می‌نماید که آنچه رخ داد، انقلابی خودجوش، مسالمت‌آمیز و میهنی در مقابل ستم و در راستای تحقق آزادی و اصلاحات فراگیر بود. آنان که مغاز‌ه‌های مردم را ویران می‌کنند و دارایی‌های عمومی و خصوصی را مورد دستبرد قرار می‌دهند، همان دست‌نشانده‌های دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و هرج و مرج‌طلبانی هستند که در انتخابات نیز، در جهت سرکوب ملت و به بازی گرفتن اراده مردم، دستگاه امنیتی را همراهی کرده بودند.

نیز اخوان المسلمین یادآوری می‌نماید که این جوانان آزاده و میهن‌دوست هستند که با مایه گذاشتن از خود، به حمایت و نگهداری از مؤسسات کشور و دارایی‌های عمومی در برابر این حملات کور همت می‌گمارند. این اقدام تحسین برانگیز، در غیاب مطلق دستگاه‌های ملکف به تأمین امنیت، که وظیفه‌ی اساسی خود را فراموش کرده و همه توان خود را صرف سرکوب و کشتار نموده‌ است، صورت می‌گیرد.

ما از جوانان می‌خواهیم به کار خودشان در حمایت و پاسداری از مؤسسات کشور و نیز دارایی‌های عمومی و خصوصی -هر چند بهای آن سنگین باشد- ادامه دهند.

اخوان المسلمین، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده از درگاه خداوند متعال مسألت دارد که جان‌باختگان را در زمره شهدا بپذیرد و مجروحان را شفای عاجل عنایت فرماید. اخوان المسلمین خود را همراه ملت بزرگوار می‌داند و تا تحقق همه مطالبات اساسی ملت که توده‌های مردم و احزاب و نیروهای ملی و میهنی بر آن توافق نموده‌اند، در کنار آنان خواهد ماند. در صدر همه مطالبات لازم است:

۱- حالت فوق‌العاده فوراً لغو شود.

۲- دو مجلس تشریفاتی و تقلبی "شورا" و "خلق" منحل شوند و برگزاری انتخابات جدید با نظارت کامل دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد.

۳- همه بازداشت‌شدگان اخیر و همه زندانیان سیاسی فوراً آزاد شوند.

۴- دولت ملی انتقالی بدون مشارکت حزب حاکم (الوطنی) تشکیل شود و اجرای یک انتخابات سالم و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را بر عهده گیرد.

۵- کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به سرکوب خشونت‌آمیز و کشتار تظاهرکنندگان که تا حالا ده‌ها کشته، صدها رخمی و هزاران فقره بازداشت را در پی داشته‌است، تشکیل شود.

در پایان باردیگر بر ادامه این خیزش مسالمت‌آمیز تا تحقق کامل و بدون کاستی همه خواسته‌های برحق ملت تأکید می‌کنیم؛پیش از آن که اتفاقات ناگواری که به هیچ وجه آن را برای میهن عزیزمان نمی‌پسندیم، رخ دهد.پایان شب فرا رسیده است و زنجیرها را از بازشدن گریزی نیست. از خدا می‌خواهیم «مصر» و ملتش را از هر گونه بدی مصون بدارد.

دکتر محمد بدیع

مرشد عام اخوان المسلمین

قاهره، ۲۵ صفر ۱۴۳۲، ۲۹ ژانویه ۲۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا