خبر های جدید

شیخ قرضاوی ملت لیبی را به استقامت دعوت کرد

شیخ قرضاوی ملت لیبی را به استقامت دعوت کرد

«یوسف قرضاوی»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، ۱۳ اسفندماه، خطاب به مردم لیبی گفت: استقامت و پایداری کنید که خداوند یار و یاور شما در پیروزی بر ناحق و باطل است.

به گزارش خبرگزاری قرانی ایران(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «نسیج»، یوسف قرضاوی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تأکید کرد: انقلاب مردم لیبی بر علیه «معمر قذافی»، دیکتاتور لیبی، با وجود تجهیزات نظامی و سلاح‌های دولت لیبی، به زودی به پیروز خواهد رسید.

یوسف قرضاوی همچنین به سایر حاکمان عرب توصیه کرد که به صدای ملت‌ها گوش فرادهند قبل از این‌که زیر پای مردم له شوند و تأکید کرد: ملت‌ها با وجود مجهز بودن حاکمان به انواع تجهیزات نظامی قوی‌تر از آنان باقی خواهد ماند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان تأکید کرد: حکومت قذافی به پایان راه رسیده و دیگر چیزی از آن نمانده است و حکومت وی با وجود ریختن خون پاک جوانان لیبی از بین خواهد رفت.

وی گفت: قذافی خود را تمام لیبی می‌داند، در حالی که حکومت وی هیچ‌ صبغه حقیقی و قانونی ندارد، او خود را همه چیز می‌داند و ارزشی برای مردم لیبی قائل نیست، بنابراین مردم باید علیه حکومت این دیکتاتور قیام کنند و در انتفاضه مردمی لیبی، قذافی از افراد مزدور آفریقایی برای سرکوب مردم استفاده می‌کند و به همین خاطر در روزهای اخیر، تعداد زیادی از مردم به دست این مزدوران کشته شدند.

یوسف قرضاوی در ادامه از قبایل لیبی و افسران ارتش خواست که به معترضان بپیوندند؛ هما‌ن کاری که فرماندهان ارتش در تونس و مصر انجام دادند؛ این امر سبب می‌شود که کشور لیبی به حقیقت عربی و اسلامی خود برگردد.

وی در پایان تصریح کرد: ملت لیبی را به صبر و استقامت دعوت می‌کنم، همان‌طور که جوانان مصری را توصیه کردم و از علما و اساتید دانشگاه‌ها و تمامی گروه‌ها می‌خواهم که در قیام مردمی علیه حکومت قذافی مشارکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا