خبر های جدید

قذافی خواهان برگزاری انتخابات شد

قذافی خواهان برگزاری انتخابات شد

 

سیف‌الاسلام قذافی، فرزند رهبر لیبی در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی گفته است که در صورتی که انتخاباتی آزاد و با نظارت کامل بین‌المللی در لیبی برگزار شود، معمر قذافی از این انتخابات حمایت خواهد کرد چرا که بیشتر مردم، طرفدار رهبر لیبی و نه «اسلامگرایان فاشیست» در بنغازی هستند.

 

به گزارش رویترز، سیف‌الاسلام قذافی در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا که روز پنجشنبه منتشر شد، گفته است: «در سه ماه آینده و یا تا پایان سال جاری میلادی در صورتی که شفافیت کامل و نظارت بین‌المللی از سوی سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا باشد، حاکمیت لیبی به برگزاری انتخابات رضایت می‌دهد.»

 

سیف‌الاسلام قذافی گفت: «مهم این است که انتخابات سالم و شفاف برگزار شود. حتی ناتو می‌تواند بر بروند برگزاری انتخابات نظارت کند. چرا که شک ندارم اگر انتخابات سالم برگزار شود، بیشتر مردم به پدرم رأی خواهند داد و هیچکس از اسلامگرایان فاشیست و تروریستی که بنغازی را اشغال کرده‌اند، حمایت نخواهد کرد.»

 

وی در عین حال، مخالفان قذافی در بنغازی را «مزدوران و آدمکش‌هایی» خواند که به دستور نیکلا سرکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه اجیر شده‌اند.

 

فرزند معمر قذافی در این مصاحبه همچنین گفته است که معمر قذافی در صورت شکست در انتخابات از قدرت کنار خواهد رفت هرچند حاضر نیست به تبعید برود.

 

سیف‌الاسلام قذافی گفت: «دلیلی ندارد پدرم کشور را ترک کند. او این جا به دنیا آمده و همین جا و در کنار عزیزانش از دنیا خواهد رفت.»

 

دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه، برای معمر قذافی رهبر لیبی، سیف‌الاسلام قذافی، پسرش و نیز رئیس اداره اطلاعات و امنیت لیبی درخواست صدور حکم جلب کرده است.

 

هر سه این افراد به دستور کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت و استفاده از تجاوز به عنوان یک سلاح متهم هستند.

 

در همین حال گزارش‌های مخابره شده از لیبی حاکی است که درگیری‌ها و مبارزه میان نیروهای حامی معمر قذافی و معترضان و مخالفان هنوز ادامه دارد.

 

روز پنجشنبه گزارش شد که نیروهای شورشی توانسته‌اند سه روستای دیگر را به تصرف خود در آورده و از چنگ نیروهای حامی قذافی آزاد کنند.

 

هواپیماهای ناتو بامداد نیز روز پنجشنبه در جریان یک سری عملیات مجتمع مسکونی قذافی در طرابلس را  بمباران کردند. گزارش شده که دود غلیظی در ناحیه محل اقامت قذافی مشاهده شده ولی از تلفات احتمالی هنوز خبری منتشر نشده است.

 

همچنین به گزارش رویترز، روز پنجشنبه «میخائیل مارگلوف»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه وارد طرابلس شد تا با تشکیلات معمر قذافی گفت‌وگو کند. سخنگوی آقای مارگلوف گفت که وی با تمامی مقامات عالی دولتی از جمله نخست‌وزیر و وزیر خارجه دیدار خواهد کرد.

 

در همین حال کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از اختیارات قانونی برای صدور فرمان ادامه عملیات نیروهای آمریکایی در لیبی برخوردار است و نیازی به مجوز کنگره ندارد.

 

کاخ سفید با ارسال یک گزارش ۳۰ صفحه‌ای به کنگره اعلام کرد، ارتش آمریکا در جنگ لیبی عهده‌دار نقش محدود و پشتیبانی‌کننده نیروهای ناتو است و به این ترتیب درگیر نبرد پیوسته زمینی و تبادل آتش فعال با نیروهای متخاصم نیست.

 

این اعلام، واکنشی به یک قطعنامه غیرالزامی است که در آغاز ماه جاری در مجلس نمایندگان به تصویب رسید و در آن باراک اوباما متهم شده بود که بدون ارائه دلیل قانع‌کننده در مسایل لیبی دخالت کرده است.

خبرگزاری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا