خبر های جدید

بررسی مسائل کشور درشورای مرکزی جماعت دعوت و اصلاح

جماعت دعوت واصلاحنگاهی به مسائل کشور در سومین جلسه‌ی شورای مرکزی جماعت دعوت و اصلاح

نویسنده: تهران – پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح

سومین جلسه‌ی دوره‌ی جدید شورای مرکزی برگزار شد

پنجشنبه گذشته، شانزدهم تیرماه، سومین جلسه‌ی دوره‌ی سوم شورای مرکزی جماعت دعوت و اصلاح ایران، در دفتر مرکزی جماعت در تهران برگزار شد. در ابتدای این جلسه، مسایل جاری روز، از جمله آخرین تحولات سیاسی کشورهای عربی و مسایل داخلی کشور به‌طور اجمالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در خصوص مسایل جاری کشور، ضمن بحث و تبادل‌نظر درباره‌ی احتمالات پیش‌ رو، از اظهار نظرات نسنجیده و تفرقه‌افکنانه بعضی سیاسیون که برای کوبیدن رقبا مسایل جاری کشور را به گمان خود با مسایل تاریخ اسلام شبیه‌سازی می‌کنند، به شدت ابراز نگرانی شد و در همین راستا اسائه ادب شخصی به نام مهدی طائب به ساحت مبارک یار غار رسول‌الله، ابوبکرصدیق-رضی‌الله‌عنه‌- به شدت محکوم شد و بر رسالت تاریخی رهبران سیاسی و فکری و مرجعیت‌های دینی در برخورد صریح و قاطع با این پدیده زشت تأکید گردید؛ امری که متاسفانه تاکنون نه تنها متناسب با توقعات حداقلی مسلمانان اهل‌سنت تحقق نیافته است، بلکه در سال‌های اخیر روند فزاینده و نگران کننده‌ای به خود گرفته است و این قبیل قضایا در کنار برخی سیاست‌های رسانه‌ای رسمی و تولید برخی سریال‌های  تلویزیونی تاریخی، در صورت عدم اقدام به‌موقع می‌توانند تلاش‌هایی را که در حوزه همبستگی ملی و وحدت اسلامی پیگیری می‌شود، با چالش جدی و در نهایت با شکست مواجه کند.

 

در ادامه، برخی مسایل داخلی جماعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شد. تأکید بر اهمیت جایگاه پیشکسوتان عرصه دعوت، ضرورت بازنگری در رویه رسانه‌ای جماعت و اهمیت توسعه و ارتقای آن، موافقت با تاسیس هیأت اجرایی در ۳شهر آذربایجان‌غربی و ۲شهر استان هرمزگان از جمله مصوبات جلسه شورای مرکزی جماعت بود. شورا همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط شفاف با احزاب، گروه‌ها، شخصیت‌ها و نهادهای مسئول تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا