خبر های جدید

ساخت نخستین مناره در ایالت زارلند آلمان

مسلمانان آلمان جشنی را به مناسبت ساخت نخستین مناره  مسجد السلام در شهر فولکینگ در ایالت زارلند برپا کردند.   جمعیت اسلامی ترکیه در شهر "فولکینگ" در ایالت "زارلند" آلمان به پایان رسیدن ساخت نخستین مناره  در بالای مسجد "السلام" را جشن گرفتند. ساختمان مسجد"السلام" که نخستین گلدسته بر آن ساخته شد، پیش از این متعلق به سالن سینما بود که مسئولان شهر فولکینگ ساختمان سینما را به این مسجد اختصاص دادند و سینما را به مکان دیگر منتقل کردند.

ساخت این مناره  که از سال گذشته آغاز شده بود، بحث و جدل های فراوانی بین شهروندان این شهر آلمان برانگیخت اما معترضان این اقدام نتوانستند ساخت مناره  را به مانند کشور سوئیس ممنوع کنند.

بنابر نتایج پژوهشی تازه، حدود پنج میلیون و ۴۰۰ هزار مسلمان در این کشور زندگی می کنند و هم اکنون مسلمانان آلمان ۴ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

در گذشته در آلمان ۱۸ مسجد رسمی وجود داشت که از ابتدا به عنوان مسجد ساخته شدند. اما در مجموع، اماکن مذهبی مسلمانان، بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ باب برآورده شده است. اکثر این اماکن به صورت موقت احداث شده و بیشتر در محل های اجاره‏ای، کارخانجات و یا انبارها قرار گرفته ‏اند.

انستیتو مرکزی اسلام شناسی در آماری اعلام کرد: مساجد مهم آلمان در شهرهای مانهایم، هامبورگ، برلین، مارل، دورتموند، کلن، و سلینگ، بن، فرانکفورت، زینگن، فورتسهایم قرار گرفته اند که البته مساجد شهرهای آخن و مونیخ نیز از مساجد مهم آلمان تلقی می شدند. اکثر این مساجد در شرایط بد ساختمانی اند و دور از مرکز شهر و اغلب در مناطق صنعتی قرار دارند.در حال حاضر پروژه ایجاد مساجد از طرف شهرداری‏ها مورد تصویب قرار می‏گیرد. وضعیت مساجد آلمان به گونه‏ای است که روز به روز، تعداد کسانی که برای انجام اعمال مذهبی به آن جا روی می‏آورند، افزایش می یابد و این در حالی است که کلیسای مسیحیت خالی بوده و مذهب در زندگی روزمره مسیحیان بی اهمیت تلقی می شود.

منبع: اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا