خبر های جدید

اعلام حمایت pkk از دولت بشار اسد

pkkاعلام حمایت pkk از دولت بشار اسد

رویترز: حزب کارگران کردستان ترکیه تهدید کرد در صورت دخالت نظامی ترکیه در سوریه این حزب با ترکیه وارد جنگ خواهد شد.و تمامی مناطق کردنشین بر ضد دولت اردوگان بپا خواهند خواست.

(لازم به یاد آوری است که شخص عبدالله اوجالان و بسیاری از سران پی کاکا با بشار اسد و دولت او در  دو مسأله مذهب و گرایش سیایسی با هم مشترکند: هردو پیرو مذهب علوی(علی اللهی) و دارای گرایش سوسالیستی می باشند.)

وفاداری پ‌ک‌ک به اسرائیل

فرمانده ارشد پ ک ک ، در پی انتشار گزارش‌هایی درباره ارتباط گروه تروریستی پ‌ک‌ک با تل‌آویو اعلام کرد که گروهش متحد اسرائیل باقی خواهد ماند.

مراد کارایلان رهبر گروه جدایی‌طلب حزب کارگران کردستان( پ‌ک‌ک)امروز دولت ترکیه را دشمن مشترک اسرائیل و پ‌ک‌ک توصیف ‌کرد و از اسرائیل خواست ، روابط نظامی خود را با ترکیه قطع کند.

وی افزود: دشمنان ما دشمنان اسرائیل هستند و مشکل ما روابط نظامی بین اسرائیل و ترکیه است که به ما آسیب می‌رساند.

حزب کارگران کردستان که در فهرست گروه‌های تروریستی بین‌المللی جای دارد، از سال ۱۹۸۴ به بهانه استقلال و با ادعای تشکیل کردستان بزرگ در مناطقی از ترکیه، عراق، ایران و سوریه فعالیت مسلحانه‌ای را به راه انداخته‌ است.

درگیری‌ها و خشونت‌های ۲۰ ساله میان این گروه و دولت ترکیه تاکنون حدود ۴۵هزار نفر کشته از طرفین و مردم بی‌گناه بر جای گذاشته است.

نیروهای پ‌ک‌ک حملات خود را از کوه‌های قندیل در نواحی تحت کنترل مسعود بارزانی رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق انجام می‌دهند ، این منطقه همچنین محل استقرار شرکت‌هایی وابسته به رژیم اسرائیل نیز محسوب می شود.

سازمان تحقیقات استراتژیک بین‌المللی ترکیه اوایل سال ۲۰۱۰ هشدار داده بود که نظامیان بازنشسته ارتش و ماموران اطلاعاتی اسرائیل در مناطق شمالی عراق به آموزش شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک مشغول هستند.

گروه پ‌ک‌ک از سوی بسیاری از کشورهای جهان از جمله ترکیه، ایران، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

منبع:  http://www.teror-victims.com/fa/index.php?Page=definition&UID=1395621

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا