خبر های جدید

شرح نحوه کشتارها توسط برویک(خود قاتل)

 

آندرس برویک، شهروند نروژی که به اتهام قتل ۷۷نفر اکنون در اسلو، پایتخت نروژ، تحت محاکمه است امروز (جمعه) در دادگاه نحوه کشتار افرادی که "برای زنده ماندن التماس می کردند" را تشریح کرد.او به دادگاه گفت که برای کشتن قربانیان خود تصمیم گرفته بود که احساساتش را کنار بگذارد.برویک در روز ۲۲ژوئیه سال گذشته، در لباس مبدل پلیس، یک خودروی بمبگذاری شده را در نزدیکی ادارات دولتی در اسلو منفجر کرد که به مرگ هشت نفر انجامید.

پس از این حمله به جزیره اوتویا، محل برگزاری اردوی تابستانی جوانان حزب حاکم نروژ رفت و تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در این اردو را به گلوله بست.

در این حمله هم ۶۹نفر کشته شدند که بسیاری از آنها با شلیک مستقیم گلوله به ناحیه سر، جان خود را از دست دادند.

برویک در جلسه محاکمه گفت تعدادی از قربانیانش را در یک کافه کشت و آنهایی را که خود را به زمین انداخته بوده و وانمود کرده بودند که جان باخته اند را هم با شلیک به سر، کشت.

او سپس با وانمود کردن به این که مامور مسلح پلیس است و برای حفاظت از جان جوانان به محل اردو در جزیره فرستاده شده، آنها را از مخفی‌گاههایشان بیرون می کشید و می کشت.

برویک در مانیفستی که قبل از قتل ها در اینترنت منتشر کرده بود، گفته بود که "در جنگ برای دفاع از اروپا در مقابل تهاجم مسلمانان است."

او که می گوید معتقد به جنگ صلیبی علیه مسلمانان و حامیان آنها در اروپاست، در توضیح اقدام خود استدلال کرده بود که می خواسته نروژ و اروپا را از تبدیل شدن به "مستعمره مسلمانان" نجات دهد.

محاکمه برویک ده هفته ادامه خواهد داشت.

منبع: bbc

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا