مقالات ارسالی

اینترنت بهترین وسیله تبلیغ و دعوت اسلامی

اینترنت بهترین وسیله تبلیغ و دعوت اسلامی

ترجمه : عتیق الله موحد

در این شک و تردید نیست که در عصر کنونی انترنیت بهترین وسیله پخش دعوت اسلامی است و میتوان با استفاده از وسیله نشر بیشتر فکر اسلامی را اسانتر گردانید، اما این را هم نباید فراموش کرد که انترنیت تیغ دوسره تیز است ، بدین معنی که استفاده از آن در امور کارهای نیکو اجر و پاداش به بار می آورد و اما استفاده از آن در امور خلاف شریعت انسان را به هلاکت و گمراهی می کشاند، در عصر حاضر دشمنان اسلام از این وسیله به حد اعظمی استفاده مینماید، مسلمانان باید از این اگاه باشد و به جواب آنانیکه اسلام را به مردم از این طریق ، غلط معرفی میکند بپردازند.

 

استفاده از انترنیت بهترین طریقه دعوت است نباید مسلمانان بالخصوص برادران دعوتگر این فرصت را از دست دهند .

 

پوهنتون ها و مراکز اسلامی مسئولیت بیشتر دارند تا در بخش های مختلف راجع به زندگی نبی اکرم صلی الله علیه وسلم ، طرز زندگی صحابه کرام و شخصیت های مسلمان معلومات دهند و راجع به هر مسئله نظریات خود را ابراز نمایند ، ما میتوانیم توسط انترینت جهان امروزی را طور یک قریه فکر کنیم و به هر گوشه ان دعوت خود را برسانیم بدون اینکه در پیش روی خود موانع احساس کنیم.

 

اینک چند فوائد انترنیت را راجع به دعوت اسلامی ذیلاً تذکر میکنیم :

 

۱-    میتوانیم توسط انترینت به سریعترین فرصت و کمترین قیمت به ممالک خارجی نهایت دور با هر فرد علیحده ، علیحده تبادل نظر کنیم ، که این نوع دعوت خیل موثر است.

۲-    میتوانیم بدینوسیله با اتباع و پیروان مذاهب غیر اسلامی در تماس شویم چرا که هر کدام آنها از خود ویبسایت دارد.

۳-    بدینوسیله میتوان بدون اینکه کدام حکومت تهدید نظر ما را بکند بطور ازاد دعوت کرد.

۴-    میتوان توسط انترینت با بیشتر از یکصد پنجاه میلیون مردم در تماس شد.

۵-    تجربه های امروزی نشان داده ، که بسیار از استفاده کننده گان انترنیت از اسلام میپرسند ولی دشمنان اسلام آنرا غلط معرفی میکند و این وظیفه اهم ما مسلمانان است ، تا آنرا به مردم بطور صحیح و چهره اصلی اش معرفی کنیم.

۶-    و اخیراً نا گفته نباید گذاشت که استفاده کننده گان انترنیت مردم تعلیم یافته و دانسته اند و میتوانند دعوت اسلامی را بزدوی لبیک بگویند و ما مسلمانان نباید از این میدان مبارزه پا به گریز بگذاریم ، در حالیکه دشمنان اسلام در آن روز افزون میشود.

منبع: اصلاح انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا