خبر های جدید

آیا سرنوشت سوریه در مکه رغم خواهد خورد؟

 

اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی تاکید کردکه پرونده سوریه در نشست مکه، شاهد مهم ترین تصمیم ممکن جهت متوقف ساختن خونریزی ها خواهد بود.  به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از روزنامه فرامنطقه ای« الشرق الاوسط» نوشت احسان اوغلو گفت: در این شرایط بسیار ضروری است که ما تصمیمی برای حمایت از مردم سوریه بگیریم؛زیرا در حال حاضر سوریه شاهد تحولات جدیدی است و به همین دلیل سران حاضر درنشست مکه، تحولات این کشور را بررسی کرده و مهم ترین تصمیم برای متوقف ساختن خونریزی ها و خشونت ها در این کشور اتخاذ می کنند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز در همین راستا به نقل از دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی نوشت اوضاع برخی از کشورهای اسلامی دچار لجام گسیختگی شده و نبود امنیت و احساس آرامش در این کشورها مشاهده می شود. این خبرگزاری تصریح کرد: برای جلوگیری از توسعه این مشکلات باید هر چه زودتر کاری در بالاترین سطح ممکن انجام داد و همه امت اسلامی را متحد کرد.براساس این گزارش احسان اوغلو افزوده است: باید با گفت و گوی داخلی و ملی خشونت ها را در سوریه متوقف ساخت و امنیت، آرامش و حس اطمینان را به آن کشورها بازگرداند و البته این نشست نقطه عطفی در این مسیر و برای مراحل بعدی خواهد بود.

احسان اوغلو در ادامه از دعوت پادشاه عربستان برای برگزاری نشست همبستگی اسلامی در مکه مکرمه قدردانی کرد و وی را شایسته تر از هر کسی برای رهبری فعالیت های اسلامی مشترک دانست.

وی در این رابطه تاکید کرد رهبران همه کشورهای اسلامی در این میان وظیفه ای تاریخی بر دوش دارند زیرا مسائل بسیار مهم و فوری در جهان اسلام پیش آمده که هر چه زودتر باید در مورد آن تصمیم گیری کرد تا تفرقه و جدایی و دودستگی در میان مسلمان پیش نیاید.

دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی در خصوص اوضاع مسلمانان «روهینگا »میانمار نیز گفت: کشورهای اسلامی باید در جهت جلوگیری از ستم به مسلمانان میانمار تلاش کنند زیرا این مسئله در حال حاضر ابعاد بسیار بدی به خود گرفته است.

احسان اوغلو اظهار داشت: در میانمار نوعی از تلاش ها برای پاکسازی نژادی و دینی مشاهده می شود، البته ما تلاش های زیادی برای حمایت از مردم آن کشور انجام می دهیم و باید در این باره در بالاترین سطح ممکن در میان کشورهای اسلامی تصمیم گیری شود. وی گفت: در حال حاضر مسائل و مشکلات زیادی در جهان اسلام وجود دارد و همه جهان منتظر موضع گیری واحدی از سوی کشورهای اسلامی برای مقابله با این خطرها است. دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی اوضاع سومالی، یمن، افغانستان، مالی، فلسطین و خطر یهودی سازی شهر قدس که مسجد الاقصی را تهدید می کند، به همراه موضوع سوریه از جمله مهم ترین مشکلات امروز جهان اسلام برشمرد.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا