خبر های جدید

تدریس دین اسلام در مدارس آلمان





یکی از مسئولین دولتی آلمان از موافقت کشورش مبنی بر تدریس دین اسلام در برخی مدارس آلمان خبر داد.



به گزارش مفکره الاسلام، "لورگ اوهان"، وزیر دادگستری آلمان، با بیان اینکه "اسلام بخشی جدایی ناپذیر از کشور آلمان است." اعلام کرد که تدریس مسایل مربوط به دین اسلام از ابتدای سال تحصیلی ۲۰۱۳-۲۰۱۴ در مدارس شهر "هیسن" آغاز خواهد شد.


همچنین "ولفانگ هیوپر"، یکی از اسقفهای شهر برلین در این زمینه در گفتگو با روزنامه آلمانی "بیلد" از تعدد دیانات در قاره اروپا خبر داد و خاطرنشان کرد: «دین اسلام از قرون وسطا در آلمان وجود داشته است.»

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی با اسلام، همراه با احترام به قوانین و موازین اروپا، خشونتهای صورت گرفته در جامعه غرب علیه مسلمانان این قاره را به شدت رد کرد.

گفتنی است طبق گزارش مطبوعات آلمانی، از ابتدای سال ۲۰۰۱ تا کنون نزدیک به ۲۱۹ حمله به مسجد در آلمان با انگیزه های سیاسی صورت گرفته است، که تنها عاملین ۳۶ حمله شناسایی شده اند که اکثر آنها از نازیهای نسل جدید آلمان بودند.

از سوی دیگر مجلس اعلای مسلمانان آلمان از اقدام یکی از احزاب مخالف، مبنی بر اعتراف به دین اسلام به عنوان یکی از دیانات رسمی کشور و برابری آن با ادیان یهودی و مسیحی در آلمان، و نیز برخورداری حقوق مساوی اقلیتها مسلمان و سازمانهای اسلامی با کلیساها و معابد در آلمان، قدردانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا