خبر های جدید

کسب طلای وزنه برداری لندن توسط سیامند رحمان،جوان کرد اشنویه ای

 

لندن، انگلیس – سیامند رحمان دلاور اشنویه ای کشورمان رکورد وزنه برداری معلولان جهان را شکست.به گزارش  شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، سیامند رحمان دلاور نامدار ایران در رشته وزنه برداری معلولان، با بالابردن وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی صاحب طلای پارالمپیک لندن شده و نام خود را به عنوان قوی ترین مرد جهان در این دوره از مسابقات جهانی ثبت کرد.

این دلاور کُرد اشنویه ای که پیش تر نیز صاحب ۶ طلا و دو نقره جهانی و آسیایی شده است، توانست به میزان ۱۵ کیلوگرم رکورد جهانی این رشته را ارتقا بخشیده و همه رقبای خود را پشت سر بگذارد.

 رحمان در حرکت دوم هم وزنه ۲۸۰ کیلویی را مهار کرد. ملی‌پوش ایران برای حرکت سوم خود به رکورد جهان که ۲۹۱ کیلوگرم و متعلق به خودش است حمله کرد و وزنه ای ۱۰ کیلو سنگین تر یعنی ۳۰۱ کیلوگرم را درخواست کرد که یک دست او در بالا آوردن وزنه کم آورد و این رکورد ثبت نشد.

اما همانند المپیک که قوی ترین مرد جهان یک ایرانی بود، عنوان قوی‌ترین مرد پارالمپیک هم به ملی‌پوش توانمند ایران رسید.

نزدیک‌ترین رقیب رحمان، فاریس از عراق بود که وزنه ۲۴۲ کیلویی را مهار کرد و نقره گرفت. وزنه بردار کره جنوبی نیز به مدال برنز رسید.

رکورد جهان در این رشته در اختیار خود سیامند رحمان بود که در مسابقات جهانی آیواز امارات وزنه ۲۹۱ کیلوگرمی را مهار کرده بود.

رکورد پارالمپیک نیز در اختیار کاظم رجبی دیگر وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین کشورمان بود که در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را ثبت کرده بود.

با کسب این مدال طلا، ایران جایگاه نهمی خود را از فرانسه که ۷ مدال طلا دارد پس گرفت و تا این لحظه این جایگاه یک رقمی را به خود اختصاص داده است

 این چهارمین مدال طلای وزنه‌بردارهای ایران و هشتمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در لندن است.

 کاروان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن تاکنون موفق به کسب ۸ مدال طلا، ۴ نقره و ۵ برنز شده است که ۴ مدال برنز کشورمان امروز (چهارشنبه) بدست آمد.

منبع: کردپرس و تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا