خبر های جدید

دو خبر جدید از مسلمانان اروپا

دو خبر جدید از مسلمانان اروپا

 شورای شهر “لیستر” انگلیس با ساخت مسجد جدیدی در این شهر موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری  پایگاه اطلاع رسانی thisisleicestershire، طرح پیشنهاد شده برای ساخت مسجد با مناره هایی به ارتفاع ۶۰ فوت در محل یک ساختمان مسکونی تخریب شده در “لیستر” انگلیس به تصویب رسید.

با وجود برخی مخالفت‏ها، طرح ساخت این مسجد که از سوی جامعه “گود وود” و “تراست اجوکیشن” ارائه شده در نشست شورای شهر لیستر به رای گذاشته شد.

در این نشست همچنین تصویب شد که تا زمان تکمیل ساخت مسجد دائمی در این محل، مسلمانان امکان استفاده از یک مکان موقت برای عبادت در منطقه “اوینگتون” را داشته باشند.

“بیل شلتون”، معاون شورای شهر لیستر که در نزدیکی محلی که قرار است مسجد در آنجا ساخته شود زندگی می کند، در این باره گفت: من طراحی این ساختمان را بسیار دوست دارم و فکر می کنم برای ساخت مسجد بسیار مناسب است.

دکتر “لین مور”، یکی دیگر از اعضای شورای شهر لیستر نیز می گوید: من فکر می کنم ما باید افراد را برای تبدیل ساختمان‏های قدیمی به مکانی برای عبادت مسلمانان تشویق کنیم.

“سوزان بارتون” نیز که عضو این شورا است، گفت: ساختمان این مسجد از دیگر ساختمان‏های اطراف آن بلندتر است که ویژگی بسیار خوبی برای مسجد می تواند باشد.

افتتاح مسجد جدید در اسپانیا

[خبر دیگر از مسلمانان اروپا اینکه] مسجد جدید با هدف همسازی اجتماعی در شهر«سان لورنسو» اسپانیا ساخته و افتتاح شد.

اقلیت‏های اسلامی شهر “سان لورنسو” اسپانیا پس از سالها تلاش مسجد و مرکز اسلامی جدیدی را افتتاح کردند که بیش از دو هزار مرد و زن تازه مسلمان در آن نماز اقامه می کنند و امور اسلامی را فرا می گیرند.

هدف از ساخت این مسجد و مرکز اسلامی تنها اقامه شعائر دینی نیست، بلکه همزیستی اجتماعی با جامعه است.

“حسن الازرق”، امام جماعت این مسجد، در این باره گفت: این مسجد با هدف همزیستی و سازگاری اجتماعی به وجود آمده است و راه را برای گفتگو میان ادیان می گشاید.

وی افزود: به زودی کلاسهایی را برای آشنا کردن غیر مسلمانان با اسلام در سطح های مختلف تشکیل خواهند داد.

منبع: اخبار جهان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا