خبر های جدید

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا: منافع واشنگتن در مصر با حکومت نظامیان تامین می شود

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا: منافع واشنگتن در مصر با حکومت نظامیان تامین می شود

نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اذعان کرد که حکومت نظامیان در مصر بیش از یک دولت منتخب مانند دولت اخوان المسلمین همسو با منافع واشنگتن خواهد بود.
به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  تلویزیون سی ان ان ، بحران مصر به مشکل بسیار بزرگی برای دولت باراک اوباما تبدیل شده است.مصر یک کشور بسیار مهم در خاورمیانه است که برای آمریکا و غرب نیز اهمیت فراوان دارد.

گوینده این شبکه در مصاحبه با نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت اتفاقی که در مصر افتاد ، کودتای نظامی بود . آیا شما هم موافقید؟

گینگریچ گفت: اتفاقات قاهره بسیار غم انگیز است. قطعا اتفاقی که افتاد ، کودتای نظامی بود. این اتفاق همچنین بیانگر این است که دیپلماسی آمریکا در منطقه دچار بحران جدی شده است . دیگر شرکای قابل اعتماد در منطقه برایمان باقی نمانده است تا از آنها حمایت کنیم.اخوان المسلمین ضد مسیحیت بود و رژیم مرسی نیز بسیار بسته و محدود بود به حدی که هفتاد درصد مردم مصر خواستار برکناری آن بودند. هیچیک از ما با کودتای نظامی موافق نیستیم اما از نظر آمریکا شاید کودتای نظامی کم خطرترین و بهترین گزینه بوده باشد. باید صادق باشیم. اگر قرار باشد بین دولت اخوان المسلمین که با مسیحیان قبطی دشمن است ، و در نهایت یک کشور اسلامی دشمن با آمریکا واسرائیل ایجاد می کند ، و رژیم نظامی شبیه رژیم حسنی مبارک یا انور سادات یکی انتخاب شود ، برای ما آمریکایی ها همان حکومت نظامیان بهتر از حکومتی اسلامی تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا