خبر های جدید

سخنان مضحک وزیر خارجه مصر

وزیر خارجه مصر با بیان اینکه قاهره از تصمیم خود مبنی بر “تروریست” نامیدن اخوان‌المسلمین کوتاه نمی‌آید از کشورهای عربی و جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در این خصوص پایبند باشند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با رمطان لعمامره، همتای الجزایری‌اش در الجزیره عنوان داشت: مصر تصمیم خود مبنی بر معرفی اخوان‌المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی را به کشورهای عربی ابلاغ کرده و انتظار می‌رود همان طور که مصر به تعهدات بین‌المللی خود احترام می‌گذارد کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل نیز به تعهدات خود در این خصوص پایبند باشند.
وی با بیان اینکه مصر از تصمیمات خود کوتاه نمی‌آید گفت: مثل دیگر کشورها در مصر نیز جریان اسلامی و سیاسی وجود دارد اما این جریان تنها محدود به اخوان‌المسلمین نیست و اگر این جریان در چارچوب قانون عمل کند هیچ مانعی برای مطرح کردن دیدگاه‌های آن وجود ندارد.
فهمی عنوان داشت: مردم مصر ظرف سه سال دست به دو “انقلاب” زدند و ثابت کردند که می‌خواهند خودشان آینده خود را تعیین کنند و این مردم توانایی این را دارند که دست به اقداماتی زده و خود را آزاد کنند.
وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد: تصمیم شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا “اشتباه” بوده و ما از این شورا می‌خواهیم تا هرچه سریعتر در این تصمیم خود تجدیدنظر کرده و رخ‌دادهای مصر را انقلابی به شمار آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا