خبر های جدید

سازمان ملل نگران ادامه خشونتهای کودتاگران در مصر است

سازمان ملل نگران ادامه خشونتهای کودتاگران در مصر است

ناوی پیلای ، کمیسرعالی شورای حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای خواستار تحقیقات فوری مسوولان مصری و اشد مجازات برای عاملان کشتار اخیر تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف از جمله در قاهره شد.
در این بیانیه خطاب به ارتش مصر آمده است، وظیفه نیروهای امنیتی حفظ ثبات و امنیت شهروندان است و باید همه مسوولان مصری به حقوق شهروندی ، آزادی بیان و حق تظاهرات مسالمت آمیز مردم این کشور احترام بگذارند.
پیلای در بیانیه خود تصریح کرد ، بار دیگر از مقام های مصری مصرانه خواسته می شود که به تعهدات بین المللی خود عمل کرده و شرایطی را فراهم کنند که تظاهرکنندگان مصری بدون ترس از اعمال خشونت ها و دستگیری ، به اعتراضات اجتماعی و مدنی خود ادامه دهند.
کمیسر عالی شورای حقوق بشر همچنین، از مردم مصر درخواست کرد که هنگام برگزاری تظاهرات و اعتراض های اجتماعی از توسل به هرگونه اقدام و اعمال خشونت آمیز پرهیز کنند.
گفتنی است ، روز شنبه (۲۵ ژانوی) گذشته همزمان با سومین سالروز انقلاب مصر که به سرنگونی حسنی مبارک و تنظیم قانون اساسی تازه ای در این کشور منجر شد در گیری های خشونت آمیزی میان تظاهر کنندگان و مامورین پلیس شهر قاهره در گرفت که به کشته شدن ۶۲ نفر و مجروح شدن شمار زیادی از مردم این کشور منجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا