خبر های جدید

حمایت یاسر برهامی از تصمیم عربستان

حمایت یاسر برهامی از تصمیم عربستان

«یاسر برهامی» نایب‌رئیس جبهه سلفی مصر، در واکنش به تصمیم عربستان سعودی مبنی بر قراردادن اخوان‌المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: دولت عربستان به منظور حفظ و برقراری امنیت در داخل این کشور، این تصمیم را گرفته است؛ چرا که همه گروه‌های تندرویی که این تصمیم علیه آنها اتخاذ شده، تهدیدی علیه امنیت ملی عربستان به شمار می‌روند.
وی در گفتگو با الشروق افزود: دولت عربستان با توجه به اطلاعاتی که از نقشه‌های این گروه‌ها بدست آورده بود،  این تصمیم را گرفته است.
«برهامی» گفت: این تصمیم عربستان سعودی بر شبکه بین‌المللی اخوان‌المسلمین و اخوان‌المسلمین مصر از لحاظ معنوی تاثیر خواهد گذاشت و آنها خود را در محاصره خواهند یافت.
نایب رئیس جبهه سلفی مصر همچنین با اشاره به این‌که این اقدام دولت عربستان با فراخواندن سفرای برخی از کشورها از قطر شباهت دارد، افزود: این اقدام موجب می‌شود که اخوان‌المسلمین احساس کنند که در محاصره بوده و دیگر هیچ جایگاهی در جهان ندارند.
وزارت کشور عربستان روز جمعه (۱۶ اسفند) با صدور بیانیه‌ای اخوان المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. ریاض علاوه بر گروه‌ اخوان اعلام کرد که داعش، جبهه النصره و حزب‌الله لبنان نیز در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار دارند.
از سوی دیگر عربستان به اتباع این کشور که در خارج از مرزهای عربستان در درگیری‌های نظامی حضور دارند هشدار داده که ۱۵ روز دیگر خود را به دولت معرفی کنند و تأکید کرده که همه گروه‌های مرتبط با القاعده نیز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند.
در ادامه این بیانیه تأکید شده که هر اقدامی که منجر به برهم خوردم بافت اجتماعی یا همبستگی ملی عربستانی‌ها شود جرم به شمار می‌آید.
دولت مصر از تصمیم عربستان سعودی برای درج نام اخوان المسلمین در لیست “سازمان تروریستی” استقبال کرد و از دیگر کشورهای خواست تا همانند عربستان اقدام کنند.
بدر عبد العاطی سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: از این تصمیم عربستان سعودی که همبستگی و هماهنگی مواضع دو کشور را نشان می دهد، استقبال می‌کنیم.
عبدالعاطی همچنین ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی عضو توافقنامه مبارزه با تروریسم باید اقدامی مشابه عربستان انجام دهند و بر اساس این توافقنامه عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا