خبر های جدید

فوت رهبر اخوان المسلمین در زندان تکذیب شد

فوت رهبر اخوان المسلمین در زندان تکذیب شد

منابع آگاه مصری، فوت ‘محمد بدیع’ رهبر اخوان المسلمین و از طرفدارن محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر در داخل سلولش در یکی از زندان های این کشور را تکذیب کردند.

پایگاه خبری مصراوی امروز (شنبه) گزارش داد: منابع امنیتی آگاه مسئول در امور زندان های مصر انتشار برخی اخبار در صفحات اجتماعی (فیسبوک) مبنی بر فوت رهبر جماعت اخوان المسلمین در زندان را تکذیب کردند. یک منبع آگاه مصری به المصراوی گفت: رهبر اخوان المسلمین اکنون در بیمارستان زندان بستری است و هدف از انتشار این گونه اخبار ایجاد آشوب و ناآرامی در مصر است.

محمد بدیع رهبر جماعت اخوان المسلمین مصر از زمان بازداشت در سال ۲۰۱۳ تا کنون بارها مورد محاکمه قرار گرفته و احکام حبس صادر شده علیه وی مجموعا به بیش از ۱۶۰ سال رسیده است. بدیع در رابطه با ۹ پرونده به بیش از ۱۶۰ سال زندان و اعدام محکوم شده است که حکم اعدام وی لغو گردیده و دستور محاکمه مجدد وی صادر شده است و علاوه بر آن وی در رابطه با ۳۸ پرونده دیگر در انتظار صدور حکم است.

محمد بدیع هشتمین رهبر جماعت اخوان المسلمین است که در تاریخ ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۰ به عنوان جانشین «محمد مهدی عاکف» انتخاب شد، وی از اساتید دانشکده دامپزشکی در دانشگاه بنی سویف بود که در آگوست سال ۲۰۱۳ در آپارتمانی در شهر نصر واقع در شرق قاهره دستگیر شد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا