دعوت و داعیمطالب جدیدمقالات

اسلام راه حل منتخب

اسلام راه حل منتخب

نویسنده: احمد آلتون/ مترجم: نایب قدرت

در سال ۱۹۸۰ یک دیپلمات و فیلسوف مسلمان به نام مراد هوفمن در کتابی تحت عنوان «اسلام راه حل منتخب» چنین نوشت: در عصر خودنمائی و شروع مجادله بین کمونیزم و کاپیتالیزم،اسلام به عنوان راه سوم در غرب ظهور کرد. امروزه اسلام برای غرب بعنوان راه حلی مقابل آن دو روش (کایتالیزم و کمونیزم) مورد باور قرار گرفته است. حتی می توان اقرار نمود که دین اسلام به عنوان بهترین راه دستیابی به زندگی درست، مورد علاقه ی جهانیان قرار گرفته است.

هوفمن با اشاره به این گفته ی آلفرد مولر که : انسان با انکار خداوند به بهانه ی دست یابی به آزادی و با غرق شدن در دام خداوند های متعدد همچون شیاطین، بت ها و افراد در سرگردانی و حیران قرار گرفت، می گوید:اسلام با وجود همه ی فشارها و آشوب های درونی، بالعکس تماما” با روح تازه و عملی خود روی پا ایستاده و برای خود طرفدارانی بسیار یافت و مجددا” مورد توجه قرار گرفت و جای جدیدی و منزل نو یافت(غرب). دیر یا زود غرب باید دینی را انتخاب نماید که برای نیازهای معنوی او پاسخ کافی و وافی بدهد. به قول کارل راینر سرانجام در آینده مسیحیت یا به تصوف خواهد پیوست یا آته ئست خواهد شد. به نظر من از لحاظ عقلی و قلبی، سومین راه حل این مشکل، مسلمان شدن مسیحیان است. بدین ترتیب رشته های بین عقل و تصوف نیز از هم جدا نخواهد شد.

مراد هوفمن در کنفرانیسی به تاریخ ۲۸/۳/۲۰۰۰ در آلمان تحت عنوان«اسلام در هزاره جدید» جملات زیر را بیان نمود: غرب برای نجات از مشکلات اجتماعی و فرهنگی تنها راه حل مناسب را اسلام می داند. در قرن بیستم نهایتا” در صفوف جوانان، اسلام موقعیت و خواست بالایی خواهد داشت.

زیرا در اسلام برای حل مشکلات کودکان، جوانان، خانواده و جامعه برنامه های والا و معاملات مفید وجود دارد و برای علم و صاحبان علوم نیز داروهای موثر ارائه می دهد. روی هم رفته، متون آیات قرآن و احادیث که از همان اول در میان مسلمانان رواج و ارزش خود را حفظ کردهریال امروزه نیز به همان صورت و بدون خدشه به قوت خود باقی است. در نتیجه می توان گفت همان طوری که دنیای اسلام تماما” به اسلام احتیاج دارد، غرب نیز محتاج این دین می باشد. وقتی که همه ی ادیان و ایدئولوژیها در غرب به نیستی گرائید، اسلام در غرب تلالؤ خواهد یافت. باور دارم که در این سرزمین ها (غرب) ظهور اسلام نزدیک است. اسلام به پیش می رود ولی سایر ادیان به پس می روند. اسلام در ایالات متحده آمریکا به طور قابل ملاحظه ای به سرعت در حال توسعه است.

دانیال بای بیس نویسنده و محقق کانادائی و کارشناس امور خاور میانه به مجله ی المجتمع که در کویت منتشر می شود، مقاله ای ارائه داده که راجع به قدرت اسلام و آینده ی آن جملات زیر را به رشته ی تحریر درآورده است: اسلام صاحب ۵/۱ میلیارد پیرو است که به سرعت در تمام دنیا در رأس آن غرب و آفریقا، توسعه پیدا کرده است. این دین صاحب قدرتی استثنائی بوده که منسوبین خود را جذب می نمایدو یهودیت و مسیحیت هر کدام از نسخه های قدیمی اسلام می باشند و دین اسلام به عنوان مکمل و تمام کننده ی آنها، آخرین دین می باشد. از ابتدا، اسلام در عرصه ی جهان موفقیت های بسیاری از خود نشان داده است. در سال ۶۲۲ میلادی حضرت محمد (ص) در حالی که همچون پناهنده ای از مکه جدا گشته بود، بعد از گذشت هشت سال با عَلَم حکومت به مکه باگشت و بدون خونریزی مکه را در دست گرفت. در سال ۷۱۵ میلادی مسلمانان از غرب، اسپانیا را و از شرق، هندوستان را به دین اسلام در آوردند. در عصر میانه، مسلمانان پیشروترین ملتها بودند. از لحاظ میانگین سنی نیز در درجه ی اول قرار داشتند. از نظر علم و فرهنگ و کشف تکنیک نیز در ردیف یکم جای گرفته بودند. در آن زمان شخص مسلمان الگوی قوی ترین شخصی که دارای تمدن عالی است شناخته می شد. زیرا مسلمانان بین توفیقات دنیایی و سعادت اخروی رابطه ی محکمی برقرار کرده بودند. کسی که دین خود را آباد می کرد و دنیایش را نیز معمور می ساخت. امروزه با نجات علم از تقلیدات در سایه ی اسلام، این دین دوباره شهامت اولیه ی خود را به دست آورده و به عصر روشنائی می رسد. غرب نیز با دخول به این دین، سبب می شوند که مسلمانان نوین صاحبت جمعیتی بزرگ شوند. در جهان در این خصوص اشارتها و بشارت های زیادی وجود دارد.

« در اسلام ترور وجود ندارد…» این جمله را بیل کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا، هنگام شرکت در گردهم آیی در ترکیه بیان نموده بود. وی ترکیه را در میان ممالک اسلامی صاحب قدرت بزرگی قلمداد نمودو گفت که در قرن بیست و یکم و شکل دهی آن ترکیه نقش اساسی را ایفا خواهد کرد. این بیانات از سوی رئیس جمهور کشوری اقرار شده که تدبیر امورات پنجاه سال پس از خود را می نمایند به این جهت خالی از معنا نخواهد بود.

ژنرال پییر گالویس فرمانده ی کل نیروهای نظامی و استراتژیکی فرانسه در کتابی به نام «نور خداوند غرب را کور خواهد کرد» که در ۷۸ صفحه به چاپ رسیده می نویسد:

با وجود تمام فشارهای داخلی، اسلام و اسلامیت بر دنیای غرب حاکم خواهد شد. آمریکا قبل از هر کس با ملاحظه و قبول این واقعیت که در اواخر ۲۵ سال آینده این حقیقت به وقوع خواهد پیوست، لذا نسبت به سایر متفقین خود در بوسنی و آذربایجان رفتار متفاوتی از خود نشان داده تا نظر مثبت عالم اسلامی را به خود جلب کند. ژنرال گالویس در این اثر خود تمامی وقایع سالهای اخیر را بصورت مستند در اختیار خوانندگان خود گذاشت. کتاب وی انعکاس گسترده ای در سطح مطبوعات یافت. این کتاب به عنوان کتاب هفته انتخاب شد.

به نقل از روزنامه های ترکی زبان «زمان»۱۳/۷/۱۹۹۵

در ارتباط با رویدادهای جهان اسلام در نشریات دنیا اخبار مشابه متعددی وجود دارد که در روزنامه ها و سایت های اینترنتی قابل دریافت است، اکنون چند نمونه:

-اسلام، دین بیش از یک میلیارد و چند صد میلیون انسان، اولین دین موجود از لحاظ توسعه و گسترش است.                                                        Abc news. com

– مسلمانان از میان ملل جهان، پرسرعت ترین جمعیت در حال رشد در صدر خط سرعت گستردگی در جهان قرار دارند.۱۷/۲/۱۹۸۹ usatoday

-گسترش اسلام در آمریکا ادامه دارد. هیچ کس در این خصوص شبه ای ندارد.۱۵/۱۲/۱۹۹۵cnn

-اسلام در آمریکا یگانه دین گسترش یافته، برای بسیاری از مردم ما راهنما و عنصر موازنه است.۳۱/۵/۱۹۹۶hillare clenton – losangeles times

-دنیا به سجده می افتد!۲۷/۱۲/۲۰۰۱star gazetesi

– مجله ی news week آمریکا، زندگی بعد از مسیحیت و قبل از اسلام در اروپا را به رشته ی تحریر درآورده است. ۱۷/۱۲/۲۰۰۰ yeni asya

در ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی، مجله ی آلمانی der spiejel  در روز اول هفته ی انتشار خود، نوشته ای بیست صفحه ای راجع به پیامبر اسلام زیر عنوان« حضرت محمد (ص) نماینده ی قدرت» منتشر کرد که آمده است: هیچ دینی در جهان به اندازه ی اسلام به سرعت گسترش پیدا نکرده است. اسلام دین نیک اندیشی است. حضرت محمد(ص) طی قانونی که در مدینه پیاده نمود حقوق تمامی انسان ها را مشخص نموده. همچنین این مجله سخنان پروفسور فلسفه در انگلستان آقای ارنس گلنر را به قلم می کشد که می گوید: بالاتر از اینکه اسلام یک دین باشد، این است که این امت (اسلام) از طرف خداوند به عنوان الگو برای تمام جهان انتخاب شده است. برنارد شاو می گوید: من حضرت محمد(ص) را به عنوان نجات دهنده ی واقعی انسان ها می دانم. ایمان دارم که اگر رهبری جهان مدرن را به دست انسانی مثل او بسپارند، مشکلات جهانی حل خواهد شد و جهان به صلح و آزادی دست پیدا می کند.

—————————-

منبع : اسلام در دنیا       مؤلف: احمد آلتون         مترجم: نایب قدرت گوجار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا