خبر های جدید

برگزاری مراسم دختر شایسته جهان اسلام در اندونزی

دختران جوان و شایسته جهان اسلام در روز جمعه ۲۱ نوامبر در اندونزی گرد هم آمدند تا چهارمین دوره مسابقات انتخاب بهترین دختر مسلمان را انجام دهند. آنها با روش اسلامی خود در این مراسم شرکت کردند؛ یعنی با لباس های پوشیده و پرآزرم. این دختران با حضور خود مسابقات دختران شایسته در دیگر نقاط جهان را که در نقطه مقابل ارزش های اسلامی است، به چالش کشیدند. اندونزی وقتی اعتراض مسلمانان خود را در مورد برگزاری مسابقات جهانی دختر شایسته دید، تصمیم گرفت برای دلجویی از جمعیت کثیر مسلمانش، مسابقات را از نوع اسلامی آن نیز برگزار کند.
جامعه شریف یکی از عوامل برگزاری این مسابقه گفت ما می خواهیم دختری را انتخاب کنیم که به جز پوشش، مسائل دیگر زندگی وی نیز مطابق با سبک زندگی اسلامی باشد؛ از جمله خوردن، خوابیدن، عبادت و حضور به موقع در نیایش های روزانه. نام اصلی مسابقه دختر شایسته جان اسلام، رقابت “مسلمه” شایسته است.

در این مراسم که روزهای پایانی خود را در شهر یوگیاکارتای اندونزی سپری می کند، معیارهای زیادی وجود دارد. به پا خاستن برای نماز صبح از ساعت ۳۰/۳ دقیقه در سه روز پایانی مراسم یکی از این موارد است.

۱۸ فینالیست که در میان آنها پزشک و متخصص رایانه نیز دیده می شود، از کشورهای ایران، مالزی، اندونزی، نیجریه، هند و سنگاپور شرکت دارند. خانم سمانه زند از شیراز نیز در مرحله فینال این رقابت اسلامی حضور دارد.

منبع: onislam
ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا