خبر های جدید

تروریست خواندن اخوان المسلمین یک تصمیم سیاسی است

تروریست خواندن اخوان المسلمین یک تصمیم سیاسی است

به نقل از پایگاه خبری الشروق، «حازم الببلاوی» طی اظهاراتی در برنامه‌ای در کانال ماهواره‌ای «ام بی سی» مصر، گفت که قرار دادن نام اخوان المسلمین در لیست گروه‌های تروریستی یک اقدام سیاسی بود و غیر قانونی است و به همین دلیل در روزنامه های رسمی منتشر نشد.

وی افزود که دستگاه قضایی تنها نهادی است که حق دارد درباره افراد یا تشکیلات حکم ارائه کند که آیا تروریستی یا خیر؟ و تنها دادگاه است که در این باره حکم صادر می‌کند زیرا حق دارد اتهامات گروه‌ها را اعلام و درباره آن حکم صادر نماید.

وی پیش بینی کرد که تصمیم دولت درباره معرفی اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی منجر به این نشود که هر فردی تنها به صرف عضویت در این گروه، تروریست به حساب آید.

ببلاوی افزود که اوضاع امنیتی تا حد زیادی در حال بهبود است و ملت مصر به این نتیجه رسیده است که خشونت‌ها کشور را نابود می‌کند و یک فعالیت سیاسی است و از این نظر چنین دیدگاهی دستاورد بزرگی است.

وی در ادامه در خصوص قانون سازماندهی تظاهرات نیز اظهار داشت: من نمی‌دانم برخی‌ها چرا این قانون را قانون ممانعت از تظاهرات می‌نامند، تظاهرات حق هر کسی است اما زمانیکه امنیت کشور در معرض خطر است باید اقدامات استثنائی اتخاذ شود.

نخست وزیر سابق مصر در ادامه، اعتراض خود را نسبت به مجازات‌هایی که در قانون سازماندهی تظاهرات در نظر گرفته شده است، بیان کرد و افزود که این مجازات‌ها افراطی است و باید اصلاح شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا