خبر های جدید

تأثیر قرآن بر تدوین قوانین اجتماعی در کشورهای اروپایی

مطالعات بخش روابط بین المللی دانشگاه واشنگتن آمریکا نشان می دهد که کشورهای اروپایی بیش از برخی کشورهای اسلامی ،آموزه های قرآنی را در حقوق اجتماعی خود به کار برده اند.

در این مطالعه که توسط « پرفسور حسن عسکری» استاد ایرانی دانشگاه واشنگتن انجام شد آمده است که کشورهای ایرلند، دانمارک و لوکزامبورگ آموزه های قرآنی را بیش از سایر کشورهای اسلامی همچون مالزی، مصر ، مغرب و عربستان تطبیق می دهند.

به این ترتیب کشور مالزی در ردیف ۳۳ جدول میزان تطبیق آموزه های قرآنی بر قوانین اجتماعی ، مصر در ردیف ۱۲۸ ، مغرب در ردیف ۱۲۰ و عربستان در رده ۹۳  قرار دارند در حالی که کشورهای اروپایی مذکور در رده های ابتدایی جدول جای گرفتند.

پرفسور عسکری تصریح کرد در این مطالعه تاثیر قرآن  بر زندگی اجتماعی ، قوانین سیاسی، حقوق بشر و روابط بین الملل کشورها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به عقب ماندن کشورهای اسلامی در عمل به آموزه های قرآنی بیان کرد که برخی از کشورهای اسلامی  در تلاش هستند تا دین را وسیله ای برای حکومت قرار دهند و به این طریق به حکومت خود مشروعیت ببخشند، در حالی که قرآن شکوفایی اقتصادی و اجتماعی  بیش از هر مساله ای برای جامعه ضروری می داند.

منبع: پایگاه مراه الجزیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا