مقالات ارسالیمهارتهای زندگی

۸ راه کاربردی برای صرفه جویی در زمان

۸ راه کاربردی برای صرفه جویی در زمان

اغلب روزها با کارهای زیادی روبرو هستیم که رسیدگی به همه آنها خارج از توان ماست. به همین دلیل ماموریت ما این است که کارها را به سرعت انجام دهیم.

کوهی از کتاب های کمکی، وبلاگ ها، فیلم ها، و مواد دیگر وجود دارند که به ما کمک می کنند تا یاد بگیریم چطور زمان خود را مدیریت کنیم. مشکل این است که مانند بسیاری از افراد، وقت کافی برای خواندن تمام این منابع را نداریم.

چگونه می توانیم کارهای بیشتری انجام دهیم؟ آیا تا به حال این سوال را از خودتان پرسیده اید؟ در این نوشتار، با هم برخی از سریعترین و ساده ترین راه های صرفه جویی در زمان را بررسی می کنیم:

۱- استفاده از ابزارهای بهره وری

فقط چند دقیقه طول می کشد تا یکی از ابزارهای بهره وری را دانلود کنید و آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. من در اینجا چند ابزار بهره وری خوب با نام های focus booster  و  StayFocused را به شما معرفی میکنم.

۲- برای روز خود از قبل برنامه ریزی داشته باشید

من هر روز قبل از اینکه کار را به پایان برسانم، لیستی از آنچه که باید در روز بعد انجام دهم را تهیه می کنم. مهم ترین نکات همیشه در بالای لیست و چیزهای کم اهمیت در پایین قرار می گیرند. هنگامی که در روز بعد شروع به کار می کنم، همه کارهایی که باید انجام دهم از قبل مشخص شده اند.

۳- پیامگیر صوتی

جز در مواردی که با اطمینان می دانید یک تماس مهم را در یک زمان خاص دریافت خواهید کرد، به خودتان آموزش دهید که تماس های تلفنی خود را به پیامگیر صوتی ارجاع دهید. بهتر است زنگ تلفن خود را خاموش کنید. دو یا سه بار در روز برای گوش دادن به پیام گیر صوتی اختصاص دهید.

۴- چند کار را همزمان انجام ندهید

کارشناسان دریافته اند که انجام بیش از یک کار در یک زمان واحد به هیچ عنوان کار درستی نیست. انجام بیش از یک کار در یک زمان باعث می شود سرعت شما کاهش پیدا کند. همچنین احتمال بروز اشتباه بیشتر می شود.

۵- از دستگاه تلفن همراه برای انجام کارهای خود استفاده کنید

همه ما از پشت خط ماندن و یا در یک اتاق منتظر ماندن متنفریم. چیزی که بیشتر از همه از آن متنفر هستیم، اتلاف وقت در زمانی است که کارهای بسیاری برای انجام دادن داریم. خوشبختانه، در حال حاضر شما می توانید با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه و انجام برخی از کارها بوسیله آن، زمان انتظار خود را به زمان سازنده تبدیل کنید.

۶- ایمیل خود را چک نکنید

بیش از دو یا سه بار در روز ایمیل خود را چک نکنید. اگر به طور مداوم این کار را انجام دهید، باعث وقفه در گردش کار شما می شود. همین اتفاق برای هر چیز دیگری که به طور مکرر چک می کنید خواهد افتاد (سیستم آمار وب، فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس و غیره).

۷- زندگی کنید

برای زمان استراحت خود برنامه ریزی کنید. هنگامی که زمانی را به استراحت اختصاص دادید، با نیرو و انرژی مضاعف به کار بر می گردید. من متوجه شده ام زمانی که خسته هستم، آهسته تر کار می کنم. همچنین بعد از یک استراحت کوتاه مدت، برخی ایده های جالب به ذهن شما می رسد.

۸- در حالی که کار می کنید، ورزش کنید

آیا تا به حال مایل به رفتن به ورزشگاه بوده اید، اما زمان کافی برای انجام این کار را پیدا نکرده اید؟ خیلی خوب است که به فکر تناسب اندام هستید. شما می توانید به راحتی کار و ورزش را با هم ترکیب کنید.

منبع: اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا