خبر های جدید

عضویت اولین زن آلمانی الاصل باحجاب در شورای شهرداری

«کسپانا کلاین» ۴۹ ساله و عضو حزب دموکراتیک اشتراکی آلمان با به دست آوردن بیش از ۴ هزار رای در انتخابات شهرداری این کشور ، اولین زن آلمانی الاصل باحجاب که در چنین پستی پیروز می شود.

کلاین تصریح کرد که حجاب بخش مهمی از هویت و عقیده او را تشکیل می دهد و با پیروزی در این انتخابات در صدد است پل های ارتباطی میان گروه های دینی مختلف را محکم تر سازد.

وی  که آلمانی الاصل است و با به زبان مادری خود آلمانی سخن می گوید ، در سال ۱۹۹۷ به دلیل داشتن ارتباط های وسیع با همکاران مسلمان خود در محل اشتغال با اسلام آشنا گردید و با دیدن آرامش روحی آنان ، ایمان به الهی در میان آن ها و عشق به همکاری در وجودشان، با اراده و اختیار کامل ایمان آورد.

کلاین یادآور شد که بعد از مطالعه و بررسی قرآن کریم به این نتیجه رسید که اسلام بهترین راه است پس آن را انتخاب نمود.

حزب دموکراتیک اشتراکی آلمانی که کلاین در ان عضو می باشد در انتخابات اخیر در هامبورگ به موفقیت های زیادی دست یافت به طوری که رده اول را در میان سایر احزاب رقابت کننده از آن خود کرد و ۳۷ درصد از آرای شرکت کنندگان را به خود اختصاص داد.

از آن جا که ۴ میلیون نفر از شهروندان آلمان را مسلمانان تشکیل می دهند؛ بنابراین احزاب سیاسی گوناگون برای جلب توجه آنان در هر دوره انتخاباتی اعم از پارلمانی و شهرداری اعضای مسلمان خود را کاندیدا می کنند .

نخستین زن مسلمان که به پارلمان ایالتی آلمان راه یافت « محترم اراس» زن ۴۷ ساله ترکی الاصل است که از سوی حزب سبز معرفی شد و تا قبل از آن در پست مشاور حزب اشتغال داشت.

لازم به ذکر است که اسلام در برخی از ایالت های المان یک دین رسمی محسوب می شود و دولت علاوه بر این که اعیاد اسلامی مسلمانان را به رسمیت می شناسد، در مدارس نیز علوم دین اسلامی را به دانش آموزان می آموزد.

اغلب شهروندان مسلمان آلمانی را مهاجران تشکیل می دهند اما کلاین اولین زن آلمانی الاصل است که به این پست برگزیده شد.

منبع پایگاه البلد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا