سياسي اجتماعيمطالب جدید

چرا ارتش اسرائیل ناگهان از غزه عقب نشینی کرد؟

چرا ارتش اسرائیل ناگهان از غزه عقب نشینی کرد؟

علی مغربی / ترجمه: حمید محمودپور – مهاباد

به دنبال تجاوز جنایتکارانه‌ی اخیر به نوار غزه، اسرائیل دچار شکستهای نظامی شد، به طوری که این ناکامی و شکستها، علناً از راه سلسله مراتب هرمی در داخل ارتش اسرائیل ظاهر گردید؛ زیرا موجب صدور اوامری جهت بازداشت همه‌ی اعضای تیپ لشکر «جولان» شد که در جنگ علیه رزمندگان غزه شرکت کرده بودند.

شایان ذکر است که این لشکر از زبده‌ترین افراد و سر نیزه‌ی ارتش اسرائیل در طول جنگهای تجاوزگرانه‌ی خود ضد عربها است و همیشه مبلغان صهیونیستی و رسانه‌هایشان بوق و کرنا سر داده‌اند که این ارتش شکست ناپذیر بوده و عملیات نظامی شگفت انگیز و بی‌سابقه‌ای را انجام می‌دهند.

سرپیچی از اجرای اوامر ستاد مشترک ارتش اسرائیل و جلوگیری از ادامه‌ی نفوذ افسران و سربازان به داخل باریکه‌ی غزه در مناطق مسکونی پرجمعیت و امتناع از تیراندازی به سوی هر موجود زنده و متحرکی، تنها دلیل صدور حکم قضائی و نظامی بوده است.

مطابق سایت اینترنتی اسرائیلی ( ۰۴۰۴ ) فرمانده‌ی ارتش اسرائیل دستور داد که همه‌ی اعضای تیپ «جولان» را که از دستورات ادامه‌ی نبرد در داخل غزه سرپیچی کرده‌اند بازداشت نمایند و بر اساس اطلاعات سری واصله از درون ارتش اسرائیل، عده‌ای از سربازان و افسران تیپ « جولان » از تیراندازی به سوی رزمندگان فلسطینی در غزه، در جنگی که عواقب آن غیر قابل پیش بینی و اهدافش نامعلوم است خودداری کردند.

گزارش شده که تیپ « جولان » در طول حملهی زمینی اسرائیل به غزه زیانهای سنگینی را متحمل شده است و از همان روز اول گردان خط مقدم این لشکر دچار آسیب جدی شد و معاون فرمانده‌ی زمینی و ۱۳ نفر از سربازان همراهش در همان روز اول کشته شدند.

از سوی دیگر، تحلیل گران نظامی غربی که رویدادهای جنگ در غزه را دنبال می‌کنند گزارش دادهاند که ناگهان ارتش اسرائیل با عجله، نقشه‌ی عقب نشینی خود را از غزه در نتیجه‌ی سقوط بهمنی عظیم از سرپیچی رو به ازدیاد و علنی از اوامر خشونت‌آمیز و غیرحکیمانه – بدون آنکه هیچگونه اهمیت و ارزشی از سوی فرماندهان ارشد ارتش برای جانهای سربازان و افسران یهودی در نظر گرفته شود – آماده کرد.

نقل از اصلاح وب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا