خبر های جدید

جشن سالگرد نزول قرآن کریم در تونس

جشن سالگرد نزول قرآن کریم در تونس

در مسجد عقبه بن نافع تونس به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاهمین سالگرد نزول قرآن کریم، جشن قرآن برگزار شد. وزارت امور دینی تونس به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاهمین سالگرد نزول قرآن کریم در مسجد عقبه بن نافع شهر تاریخی قیروان جشن قرآن ترتیب داد.

این جشن با حضور ۵ هزار حافظ قرآن اعم از مرد و زن برگزار شد. جشن قرآن تحت تدابیر امنیتی شدید پیش از افطار آغاز شده و با توزیع افطاری، اقامه نماز تراویح و سایر برنامه های دینی ادامه یافت. محمد خلیل، وزیر امور دینی تونس در گفتگوی مطبوعاتی با خبرنگاران ضمن اشاره به لزوم تربیت نسل جدید همگام با آموزه های قرآنی بر وظایف دولت در زمینه آموزش قرآن تاکید کرد.

در این مراسم به کوچکترین و بزرگترین حافظان قرآن جایزه اهدا شده و مسجد عقبه بن نافع به عنوان اولین مسجد جهان اسلام در آفریقای شمالی برادر مسجد القصی فلسطین خوانده شد.

امام جماعت هر دو مسجد پیمان برادر مسجد عقبه بن نافع و مسجد القصی را حرکتی در راستای تقویت همکاری میان این دو مسجد که از کهن ترین مساجد جهان اسلام هستند خوانده بر نقش قرآن کریم در مبارزه با افراط گرایی تاکید کردند. در جشن ۱۴۵۰ سالگی قرآن کریم حبیب الصید، نخست وزیر تونس و شمار زیادی از وزرا، سفرا و مهمانان خارجی حضور یافتند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا