خبر های جدید

تونی بلر باز هم به اسلام حمله کرد

تونی بلر نخست وزیر سابق انگلستان که یکی از عوامل اصلی حمله به عراق و اشغال این کشور در سال ۲۰۰۳ بود، این بار نیز به جای سرزنش کردن آغازگران این جنگ، به اسلام و آموزه هایی که به زعم وی رادیکالیزه نام گرفته اند، پرداخته است.
تونی بلر که هم اکنون خود یکی از اصلی ترین سوژه ها برای تحقیق و تفحص در انگلیس به خاطر آغاز جنگ عراق است در جدیدترین اظهارنظرها در مورد تحولات خاورمیانه و ظهور داعش مدعی شده است، اسلام رادیکال بزرگترین چالش غرب به شمار می رود. او گفته است تروریسم اکنون زاییده برداشت های خطرناک از اسلام است.

در حالی که به وضوح مشخص است تونی بلر قصد دارد اذهان عمومی را در انگلیس و جهان از موضوع اشغال عراق منحرف نماید، در عین حال از تصمیم سال ۲۰۰۳ برای مشارکت در حمله به عراق قویاً دفاع کرد.

تونی بلر که با مجله ورایتی صحبت می کرد در توهینی آشکار به دین مبین اسلام و مسلمانان جهان گفت چیزی که هم اکنون در عراق و سوریه جریان دارد اصلاً به ما و حمله غرب به عراق مربوط نیست بلکه ریشه در آموزه های دین اسلام دارد. وی مشکل عراق و افغانستان را بسیار عمیق و بزرگ توصیف کرد اما علت و ریشه های آن را در اشغال این دو کشور توسط انگلستان و آمریکا ندانست.

منبع:  شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا