خبر های جدید

پرچم ۶۴ کشور جهان مزین به نمادهای دینی است

پرچم ۶۴ کشور جهان مزین به نمادهای دینی است

مرکز مطالعاتی «پیو»، مطالعه‌ای را در مورد نمادهای دینی روی پرچم‌های ملی کشورها انجام داده است که نشان می‌‌دهد یک سوم پرچم‌ها دارای نمادهای دینی هستند.از بین ۱۹۶ کشور جهان، ۶۴ کشور نمادهای دینی را وارد پرچم خود کرده‌اند. حتی پرچم برخی کشورها حاوی چند نماد مذهبی است.حدود نیمی از این نمادهای دینی، مسیحی (۴۳ درصد) و یک سوم (۳۳ درصد) نیز اسلامی هستند.

پرچم کشور انگلستان، به طور مثال، دارای سه صلیب سنت جرج، سنت پاتریک و سنت اندرو است. صلیب‌های پرچم انگلستان در پرچم ملی استرالیا و نیوزیلند نیز تکرار شده‌اند. پرچم هند نیز دارای نماد چاکرای آبی است که نمادی دینی محسوب می‌شود و بین هندوها و بودایی‌ها مشترک است.

اسپانیا، یونان، نروژ و اسلوواکی نیز بر روی پرچم‌های ملی خود صلیب دارند.نمادهای اسلامی نیز روی پرچم‌های ۲۱ کشور که عموماً آفریقایی و خاورمیانه هستند، به چشم می‌خورد.برخی کشورها مانند ترکیه، برونئی و الجزایر نمادهایی مانند هلال ماه و ستاره اسلامی بر روی پرچم خود دارند و کشور کوچک بحرین نیز پنج مثلث سفید را به نشانه پنج ستون دینی اسلام برگزیده است.

پرچم سنگاپور هم هلال ماه و ستاره اسلامی دارد اما مفهوم آن مذهبی نیست.نمادهای بودایی و هندو نیز در پنج پرچم ملی مشاهده می‌شود. پرچم کامبوج دارای نشان معبد «انگکور وات» است که نماد مذهبی مشترک میان بودیسم و هندوئیسم است. پرچم نپال هم نمادهای این دو مذهب را دارد.نماد خورشید روی پرچم ژاپنی‌ها نیز به نشانه «سنت شینتو» است که ۸۰ درصد ژاپنی‌ها پیرو آن هستند.برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند اوروگوئه و آرژانتین نیز از نماد خورشید که نماد خدای خورشید است، استفاده کرده‌اند.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا