محمّد رسول اللهمطالب جدید

اگر پیامبر سرزده به خانه ات بیاید ؟!

اگر پیامبر سرزده به خانه ات بیاید ؟!

نمیدانم…… اگر او سرزده بیاید ؟!

ترجمه از انگلیسی : امیر ارسلان خضری

نمی دانم چه کار خواهی کرد هنگامی که رسول الله برای یک یا دو روز سرزده به دیدارت بیاید .

آه ، می دانم که بهترین اتاق خود را برای این مهمان عزیزتر از جان آماده خواهی کرد و به بهترین نحو ممکن از او پذیرایی خواهی کرد .

تو بهترین خواهی بود ، چون از داشتن چنین مهمان عزیزی مسروری و در پوست خود نخواهی گنجید چون در خانه ی خود به این عزیزتر از جان خدمت می کنی .

آیا چیزی هست که با این شادی قابل مقایسه باشد .

 

اما هنگامی که می بینی او می آید ، بی درنگ بسوی در می شتابی و با آغوشی باز خوش آمد گوی این مهمان زیبا سیرت خواهی بود ؟

یا می خواهی قبل از آنکه او سر برسد ، لباسهایت را عوض کنی و تعدادی از مجلات را مخفی کنی و به جای آنها قرآن بگذاری ؟

آیا همچنان فیلم دل خواه خود را تماشا می کنی یا می خواهی قبل از رسیدن غم خوار امت تلویزیون را خاموش کنی ، تا او ناراحت نشود .

 

آیا قصد داری رادیو را خاموش کنی و امیدواری که صدای رادیو را نشنیده باشد ؟ و دلت می خواهد که حداقل آخرین کلماتی را که با صدای بلند با خود بازگو می کردی به گوشش نرسیده باشد ؟

آیا می خواهی موسیقی های خود را پنهان کنی و به جای آنها نوار سخنرانی بگذاری ؟

آیا با این شرایط به او اجازه ورود به خانه ات را خواهی داد ؟ یا درنگ خواهی کرد ؟

 

و باز هم نمی دانم … اگر رسول الله یک یا دو روز را با تو سر کند

آیا دوباره همان کارهایی را انجام خواهی داد که هر روز انجام می دادی ؟ آیا زندگی روزمره ات همچون روزهای قبل ادامه پیدا خواهد کرد ؟

آیا معاشرت های خانوادگی خود را به همان روال سابق ادامه خواهی داد ؟ و آیا همچنان برایت سخت است که در هر وعده ی غذا شکر خدا را بجای آوری و الحمدالله بگوی ؟

آیا نمازهایت را سر وقت بدون هیچ اکراه و ناراحتی می خوانی ؟ و آیا همچون همیشه برای اقامه ی نماز صبح زود از خواب بر می خیزی ؟

 

آیا سرودها و کتابهایی را که همیشه می خوانی دوباره خواهی خواند ؟ آیا خواهی گذاشت که رسول الله بداند چه چیزهایی غذای فکر و روحت را تامین می کنند ؟

شاید پیامبر بخواهد همراه تو باشد هر آنجا که قصد رفتنش را داری ، آیا ممکن است که برنامه های خود را برای یک روز و یا کمی بیشتر  تغییر بدهی ؟

 

آیا از ترتیب دادن برنامه ای برای ملاقات رسول الله با دوستان صمیمی خود مسرور خواهی شد ؟ و یا امیدوار خواهی بود تا هنگام به پایان رسیدن این مهمانی دوستانت از تو دور باشند و با مهمان عزیزت ملاقات نکنند ؟

آیا اگر رسول الله برای همیشه و تا آخر عمر پیش تو بماند خوشحال خواهی شد ؟ و یا برای روزهای آسوده ای که او هنوز نیامده بود افسوس خواهی خورد ؟

 

شاید جالب باشد که بدانیم اگر محمد مصطفی (ص) چند روزی را با ما سپری کند ، چه تغییری بر کارها و زندگی روزانه ی ما حاصل می شود ؟

 

اللهم صلی علی محمد و علی آله محمد

منبع : http://www.islamonline.net/

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. برادران عزیز ایمان و عدلی شما چرا از آب گل آلود ماهی می گیرید؟
    به خیال خامتان اینجا هم می توانید برای تفکرتان تبلیغ کنید؟
    بروید در سایت های خودتان این کار را انجام دهید که هم راحت تر بتوانید سخنتان را بگویید و هم کسی جوابتان را ندهد
    افرادی که به این سایت مراجعه می کنند اکثرا بسیار آگاه تر از این هستند که سخنان بی سر و ته شما بتواند تاثیری بر روی آنها بگذارد
    این تبلیغات شما که مرتب شب و روز از تمام تریبون ها پخش می شود اگر قرار بود تاثیری داشته باشد قطعا تا کنون موثر واقع شده بود
    باتشکر

  2. من نمیفهمم چرا بعضی ها فکر میکنن صاحب رسول الله هستن! بنده ی خدا یه متن ادبی هست درباره ی اینکه زندگی حقیقی یه مسلمان، با اون چیزی که رسولش میخواست چقدر فرق داره و تلنگری بزنه به وجدان آدم. اگه اینقدر سخت بود درک این باید واقعا ارجاعت داد به پایین ترین سطح کلاس های انشا نویسی!
    هرچند مستقیما اشاره ای نشد، اما شما مشخصه این حرف رو از کجا میاری. منتها عزیزم اون چیزی که تو میخوای بگی، و جای خوب پیدا نکردی و سریع به این نوشته چسبوندی ربطی به این نداره. گرامی داشتن پیامبر و آلش و شفاعت ظلبیدن از اونها (هرچند که کاملا منطقی هست، و اگر بویی از قرآن بردید ، مستند به اندازه ی داستان پیراهن یوسف) هیچ جایی در این متن نداشت.
    تفکر شما با برداشت از ساز وکار بین سیستم علت و معلولی توی گزاره های شما اینقدر ابتدایی هست که تعجبی نیست که نمیتونید ارزش ادبی این اثر رو درک کنید.
    پس اگر قرار هست ساز مخالف بزنی، حواست باشه توی کدوم گروه موسیقی هستی!

  3. سلام frank شما اگر کمی از تعصبات دور شوید خواهید دید این داستان هیچ ارتباطی به بیانات شما ندارد گذشته از این شیعه و سنی به مهدی موعود معتقدند البته شیعه بنابر دلایل و شواهدی از قرآن مجید و روایات و احادیث وارده از پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) معتقد است که ایشان متولد شده اند و اکنون زنده اند و در آینده ظهور خواهند کرد

  4. السلام علیکم

    دوست بزرگوارم این مقاله بر مبنای فرضیات نوشته شده است برای تنبیه و آگاه کردن دلها و در اینجا نقل قولی فرضی از سیدنا رسول الله صلوات الله علیه و سلم نشده است بلکه به مخاطب که ما باشیم تنها تذکر میدهد که اگر دقت کنید اگر ( شرط) چنین باشد آیا چنین می شود؟! از این دست سؤالات که همراه با شرط هستند. شما باید در مضمون و پیام این مقاله تحقیق کنید که آیا در آن خلافی وجود دارد یا نه؟! چون پیام این مقاله حقیقی است و فرض نمی باشد. در ضمن این مقاله از درون یک نفر صادر شده و به صورت این جملات و کلمات در آمده است همه ی آنهایی که به نوعی پیام این مقاله را درک می کنند باید این سؤالات را از خودشان بکنند که در کجای راه مستقیم که مبتنی بر قرآن و سنت سیدنا رسول الله صلوات الله علیه و سلم است قرار دارند.

    بله دوست عزیز …

    یا الله رویم سیه ارحم حالی

  5. پس منظور از شاهد بودن چیست؟….بی احترامی به‌ پیامبر، پائین آوردنش به‌ حد یک شخصیت خیالی، یا دوست دختر …اینکه‌ من مسلمان نیستم بی احترامی به‌ کسی نیست چون من در مورد پیامبر داستان هجوآمیز نگفته‌ ام این شمائید که‌ گفته‌ اید…در مورد اسلام بخواهی بدانی خواندن قرآن کافی است و من هیچ کتاب دیگری نخوانده‌ ام.

  6. بازم که داری حرف خودت رو میزنی منظور از شاهد بودن پیامبر این نیست که ایشون تو این دنیا شاهد و ناظر اعمال انسان ها هستند (اگه این طور بود بله حرف شما درسته واین درست شخصیت پرستی میشه) هیچ کدوم از دوستان هم همچین حرفی نزده.
    در ضمن شما خیلی دوپهلو حرف میزنید ، این مطلب کجاش توهین و بی احترامی به پیامبره.شما دارید بی احترامی به پیامبر میکنید که می گید
    “البته‌ امیدوارم فرض نشود که‌ من مسلمان هستم خیر ابدا ”
    پیامبر هیچ نیازی به مسلمان شدن من یا شما نداره .ایشون پیغام الهی رو برای ما انسان آورده تا از بدبختی و گمراهی که بودیم نجات پیدا کنیم.
    در ضمن اسم کتابایی که درباره اسلام خونده بودی رو نگفتی تا ببینیم شناخت شما از اسلام چیه.
    من حدس میزنم که کتابای سلمان رشدی و شجاع الدین شفا رو خوندی

  7. بازم که داری حرف خودت رو میزنی منظور از شاهد بودن پیامبر این نیست که ایشون تو این دنیا شاهد و ناظر اعمال انسان ها هستند (اگه این طور بود بله حرف شما درسته واین درست شخصیت پرستی میشه) هیچ کدوم از دوستان هم همچین حرفی نزده.
    در ضمن شما خیلی دوپهلو حرف میزنید ، این مطلب کجاش توهین و بی احترامی به پیامبره.شما دارید بی احترامی به پیامبر میکنید که می گید
    “البته‌ امیدوارم فرض نشود که‌ من مسلمان هستم خیر ابدا ”
    پیامبر هیچ نیازی به مسلمان شدن من یا شما نداره .ایشون پیغام الهی رو برای ما انسان آورده تا از بدبختی و گمراهی که بودیم نجات پیدا کنیم.
    در ضمن اسم کتابایی که درباره اسلام خونده بودی رو نگفتی تا ببینیم شناخت شما از اسلام چیه.
    من حدس میزنم که کتابای سلمان رشدی و شجاع الدین شفا رو خوندی

  8. بازم که داری حرف خودت رو میزنی منظور از شاهد بودن پیامبر این نیست که ایشون تو این دنیا شاهد و ناظر اعمال انسان ها هستند (اگه این طور بود بله حرف شما درسته واین درست شخصیت پرستی میشه) هیچ کدوم از دوستان هم همچین حرفی نزده.
    در ضمن شما خیلی دوپهلو حرف میزنید ، این مطلب کجاش توهین و بی احترامی به پیامبره.شما دارید بی احترامی به پیامبر میکنید که می گید
    “البته‌ امیدوارم فرض نشود که‌ من مسلمان هستم خیر ابدا ”
    پیامبر هیچ نیازی به مسلمان شدن من یا شما نداره .ایشون پیغام الهی رو برای ما انسان آورده تا از بدبختی و گمراهی که بودیم نجات پیدا کنیم.
    در ضمن اسم کتابایی که درباره اسلام خونده بودی رو نگفتی تا ببینیم شناخت شما از اسلام چیه.
    من حدس میزنم که کتابای سلمان رشدی و شجاع الدین شفا رو خوندی

  9. داستان فوق را کسی می تواند برای دوست دخترش یا معشوقش بگوید برای پیامبر درست نیست و بی احترامی است. از این داستانهای خیالی را تشیع برای مهدی موعود گفته‌ است اما مهدی خودش هیچ چیزش واقعی نیست و شخصیتش اساسا خیالی است.
    البته‌ امیدوارم فرض نشود که‌ من مسلمان هستم خیر ابدا اما واقعیت این است که‌ شما هم نیستید اسلام پیروی از پیامبر و پرستش خداست و شما صاف دارید پیامبر را پرستش می کنید. مثلا گویا خدا از رگ گردن به‌ انسان نزدیکتر است ولی برای شما اهمیتی ندارد روز بدبختی شما روزی است که‌ پیامبر شاهد اعمالتان باشد!!

  10. سلام واقعا زیبا بود . این جور مطالب در کدوم بخش سایت http://www.islamonline.net/ قرار میگیره . که ما هم استفاده کنیم.
    اما در مورد فرانک
    من متن بالا رو یه بار دیگه خوندم ،ترسیدم گفتم نکنه همین طور باشه که ایشون میگن. اما خوشبختانه این طور نبود .
    فرانک اگه راست میگید همون حرف شرک آمیز یا هر چیزی که مربوط به بت پرستی در متن بالا هستش رو برامون بنویس.اصلا بگو متن بالا رو خوندی یا اشتباهی یه مطلب دیگه رو خوندی. من که احتمال میدم دومی باشه.
    شما درست می گید که رسول الله بنده خدا هستش ولی به نظر من مشکل شما با اسلام اینه که شما اسلام رو با عملکرد انسان هایی که به نام اسلام دست به هر جنایتی میزنن مقایسه میکنیدوفکر می کنید که اسلام همونی که اونا میگن. (نمونه هاش خیلی زیاده) وخیلی دلایل دیگه که اینجا مجالش نیست .یه مطلب تحت عنوان فرق اسلام با فکر اسلامی همین چند وقت پیش تو سایت گذاشتن امیدوارم که فکرت در مورد اسلام بازتر بشه.در ضمن میشه بگید که شما چه کتابایی در مورد اسلام مطالعه کردین که این طور درمورد اسلام فکر میکنید.اگه اسمشون رو ببری ممنون میشم

  11. فرانک عزیز در همان قرآنی که بشر برابر هستند نوشته شده است که محمد برای مومنان شاهد و مومنان برای جهانیان اسوه هستند
    ما در این متن پیامبر را چیزی جز شاهد معرفی نکرده ایم

  12. بله‌ از نظر من متن بالا مسخره‌ آمیز است. فکر کنم به‌ مرحله‌ دوم و مخالفت هم وارد شده ام چون حس می کنم نوشته‌ بالا فرد پرستی است و اسلام از آن مبرا است. حالا شما ثوابی بکنید که‌ چیزی را هم بپذیرم و شاید به‌ مقام شما هم رسیدم.

  13. فرانک عزیز هر چند تا این لحظه دوست نداشته ام به شبهات بی اساسی که به اسلام و تفکر اسلامی وارد شود جواب دهم چون من به عنوان یک مسلمان اموری مهمتر برای انجام دارم تا اینکه بیایم و به این بحث های خاله زنکی بپردازم اما در شما چیزی را می بینم که چند سال پیش در خود می دیدم این را بدان که هر حقیقت و به طبع آن واکنش انسان ها نسبت به حقیقت سه مرحله را طی می کند تمسخر مخالفت و پذیرش ، بسیار مسرورم از اینکه از سد مرحله اول گذشته اید و صبورم تا عبور شما را از این مرحله که در آن هستید مشاهده کنم که انشاءالله آن را دور نمی بینم
    اما در مورد منطق نوشته بالا پرسیده اید و اینکه ما پیامبر را می پرستیم اولا شک دارم که معنای عبادت را بدانید دوما نگاهی دوباره به متن بیندازید که گفته است اگر پیامبر بیاید ، یعنی نمی آید و یک خیال است و ربطی هم به آمدن ونیامدن او ندارد بلکه این عمل ما است که آیا در مقابل عزیزی و یا دوستی مثل شما تغییر ایجاد خواهیم کرد آیا قول و عمل ما یکی است آیا ما اخلاص کافی داریم که در مقابل آنهایی که پشت سرشان شبانه روز غیبت می کنیم در مقابلشان نیز چنین رفتاری انجام دهیم ، آیا داشتن قلبی صاف و بی شیله پیله عبادت پیامبر است ؟ پیشنهاد می کنم بر روی آموخته های زبانشناختیتان نگاهی نو بیندازید
    از شما خواهش می کنم پیش فرض های ذهنی را از خود دور کنید همان کاری که من سالها پیش کردم . با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیزی که خواهان آشکار شدن حقیقت هاست

  14. barfane عزیز به‌ هدایت شدن من کار نداشته‌ باشید بفرمائید بگویید که‌ منطق درنوشته‌ بالا چه‌ اندازه‌ است؟

  15. به نظر من این شما هستید که بویی از اسلام ناب نبردید و یکسری چرند وپرند از آدمای بی منطق تر از خودتان شنیدید و فکر می کنید تمام ! اسلام یعنی همین ! نه به خدا بدجوری اشتباه می کنید حتما یکبار دیگر قرآن را مطالعه بفرمایید ، چرا که خداوند هرکه را که بخواهد هدایت و هر که را که بخواهد گمراه میکند………..
    و امنوا بما نزل علی محمد و هو الحق من ربهم کفر عنهم سیئاتهم و اصلح بالهم. محمد:۲.
    و رفعنا لک ذکرک. الشرح

  16. خدا شاهد است که‌ شما بوئی از اسلام هم نبرده‌ اید. جد اندر جد بت پرستید فرق نمی کند شیعه‌ باشید یا سنی همه‌ سر و ته‌ یک کرباسید.
    رسول الله از نظر خدا یک بنده‌ خدا مثل بقیه‌ بوده‌ است شما اگر می خواهید او را پرستش کنید نه‌ پیرو او هستید و نه‌ خدا از شما راضی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا