خبر های جدید

۶۰ درصد از خاک کوبانی در دست کردها

  ۶۰ درصد از خاک کوبانی در دست کردها

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: یگان‌های حمایت از کردهای سوریه ظرف چند روز اخیر موفق شدند بخش‌های گسترده‌ای از شهر کوبانی در نوار مرزی سوریه با ترکیه را به کنترل خود درآورند.
رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: یگان‌های حمایت از کردهای سوریه موفق شدند که ظرف روزهای گذشته بخش‌های وسیعی از شهر کوبانی در مرز ترکیه را از اشغال گروه تروریستی داعش خارج کنند.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد شهر کوبانی در حال حاضر تحت سلطه کردها قرار دارد و گروه داعش از شمار زیادی از مناطق این شهر که کردها هنوز وارد آن نشده‌اند، خارج شده است.یک منبع کرد نیز به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پیشرفت‌های یگان‌های مردمی کرد به سمت شرق ادامه دارد و این پیشرفت در طول یک هفته به طور تدریجی حاصل شده است.

گروه داعش از منطقه‌ای که پیشتر به عنوان محدوده امنیتی یگان‌های مردمی کرد در شمال شرق شهر کوبانی شناخته می‌شد، عقب‌نشینی کرده است.رئیس رادیو “آر تا اف ام” در منطقه مرزی سوریه با ترکیه نیز مدعی شد که پیشرفت یگان‌های کرد در بخش گسترده‌ای از شهر کوبانی به کمک حملات هوایی ائتلاف ضد داعش صورت گرفته است.

وی گفت: ۱۷ حمله از ۳۱ حمله‌ای که ظرف ۴۸ ساعت گذشته توسط ائتلاف صورت گرفته، شهر کوبانی و داعش را هدف قرار داده‌اند.روزنامه الحیاه همچنین اعلام کرد که ده‌ها تن از اعضای داعش با هدف تلاش برای ادامه سلطه بر بخش‌های باقی مانده از شهر کوبانی دست به چند انفجار زدند اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامید و تاکنون صدها تن از اعضای داعش و یگان‌های کرد در شهر کوبانی در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا