خبر های جدید

چند تن از زنان مسلمان که در سال ۲۰۱۴ به افتخاراتی دست یافتند

چند تن از زنان مسلمان که در سال ۲۰۱۴ به افتخاراتی دست یافتند

۱- ملاله یوسف زی

این دختر دانش آموز پاکستانی پس از اینکه به جرم رفتن به کلاس درس مورد حمله نیروهای طالبان قرار گرفت که پس از آن به نماد مبارزه برای احقاق حق دختران برای تحصیل شد و در اکتبر سال گذشته به همراه یک هندی طرفدار حقوق کودکان برنده جایزه نوبل صلح شد.

۲-  اولین زن مسلمان که در سوئد وزیر شد

آیدا هادزیالیچ زن ۲۷ ساله و مسلمان بوسنیایی الاصل است که در ماه اکتبر به مقام وزارت آموزش سوئد رسید. او که حقوق خوانده در ۲۳ سالگی معاون شهردار شهر هالمشتاد در سوئد نیز بوده و اکنون جوانترین وزیر تاریخ این کشور است.

۳-  وزیر مسلمان آموزش در دولت فرانسه

نجاد ولود بالقاسم زن مسلمان مراکشی الاصل به عنوان اولین زن مسلمان به کابینه دولت فرانسه راه یافت. وی که وزیر آموزش دولت اولاند است اولین زنی هم محسوب می شود که در تاریخ فرانسه به این عنوان رسیده است.

۴- سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان

سوسن شبلی زن جوان مسلمان آلمانی به عنوان اولین زن سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان مشغول به خدمت شده است. این زن فلسطینی الاصل که علوم سیاسی خوانده پیشتر نماینده بوندشتاگ یا مجلس آلمان نیز بوده است.

۵- پنج زن مسلمانی که در لیست قدرتمندترین زنان سال ۲۰۱۴ قرار گرفتند

۵ زن مسلمان توانستند به لیست قدرتمندترین زنان از نظر موسسه فوربس راه یابند. شیخ حسینه واجد نخست وزیر بنگلادش، شیخا لوبنا القسیمی وزیر همکاری های بین المللی امارات، خانم اولایان مدیر شرکت بازرگانی اولایان در عربستان سعودی، میاسا الثانی دختری از خاندان پادشاهی قطر است که مدیر موزه این کشور بوده و نهایتاً فاطمه الجابر مدیر گروه و شرکت تجاری الجابر در ابوظبی هستند.

۶-   انتخاب یک زن به عنوان هیات مدیره شورای روابط مسلمانان آمریکا

برای اولین بار یک زن به عنوان عضو اصلی شورای روابط مسلمانان آمریکا انتخاب شد. خانم رولا الوش متخصص حقوق و بیمه از اوهایو است.

۷- قهرمان شمشیربازی جهان

ابتهاج محمد، زن مسلمان آمریکایی که در رشته شمشیربازی موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی این رشته در آمریکا شد. او ضمناً اولین زن مسلمانی است که با حجاب برای آمریکا به میدان رفته است. او ضمناً یک طراح مد و لباس اسلامی نیز است.

۸- دختر شایسته مسلمان

فاطمه بن گوفراچه دختر مسلمان تونسی در سال ۲۰۱۴ توانست عنوان دختر شایسته جهان اسلام را از آنِ خود نماید. او از میان ۱۸ دختر مسلمان دیگر حائز این عنوان شد

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا