خبر های جدید

شکایت سازمان همکاری اسلامی ازشارلی ابدو

شکایت سازمان همکاری اسلامی ازشارلی ابدو

سازمان همکاری اسلامی از بررسی موضوع شکایت علیه مجله فرانسوی شارلی ابدو به دلیل اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از حمله به دفتر آن مجله خبر داد.

ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد : این سازمان در حال بررسی قوانین مربوط به آزادی بیان و ضوابط و چارچوب های فرانسوی واروپایی آن است تا مقدمه ای برای اتخاذ گام بعدی مبنی بر پیگرد قضایی مجله شارلی ابدو باشد.

مدنی افزود: بر اساس قوانین فرانسه برخی مسایل که به بافت کلی جامعه آسیب می زند، ممنوع است. این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مشاهده امکان پیگرد قضایی این مجله حتما اقدام خواهیم کرد. تحرکات ما در این راستا فقط سیاسی نیست بلکه قانونی است.

وی با انتقاد از بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) گفت: اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو در چاپ تصاویر توهین آمیز به رسول اکرم (ص ) نوعی حماقت و نادانی است و مستلزم محاکمه این مجله در فرانسه و اروپا است.

هیات علمای برجسته عربستان ادامه چاپ کاریکاتورهای توهین آمیز به رسول اکرم(ص) توسط این مجله فرانسوی را محکوم کرده و تاکید کرد : این تصاویرهیچگونه ارتباطی با آزادی ابتکارواندیشه ندارند. پس از حمله تروریستی هفته گذشته به دفتر مجله فرانسوی شارلی هبدو ، این مجله در اقدامی تحریک آمیز به توهین به مقدسات مسلمانان ادامه داد.

منبع:افکارنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا