خبر های جدید

نخستین سفارت فلسطین در غرب اروپا گشوده شد

نخستین سفارت فلسطین در غرب اروپا گشوده شد

دفتر نخست وزیری سوید از گشایش نخستین سفارت فلسطین در غرب اروپا خبر داد و اعلام کرد: این سفارت در سوید باز شده است.
محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای گشایش این سفارت به استکهلم، سوید سفر کرده، گفت: به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط دولت سوید برای پیشبرد مذاکرات در روند صلح اهمیت دارد.

همچنین نخست وزیر سوید متعهد شد تا به فلسطین کمک کند اما وی در عین حال خواستار ایجاد برخی اصلاحات شد و اعلام کرد: چالش‌هایی پیش روی مردم فلسطین وجود دارد ما باید به یکدیگر برای مقابله با فساد، رشد فزاینده نابرابری جنسیتی و احترام گذاشتن به حقوق بشر و تداوم روند صلح کمک کنیم.

براساس توافق جدید امضا شده، دولت سوید قرار است در پنج سال آینده مبلغ ۷۴ / ۱۷۹ میلیون دلار به فلسطین کمک کند.فلسطین هیات‌های دیپلماتیکی در بسیاری از کشورها دارد خواه آن کشورها فلسطین را به عنوان کشور مستقل شناخته باشند یا خیر.

تا روز سه شنبه فلسطین یک هیات دیپلماتیک در سوید داشت که در استکهلم مستقر بود در سی‌ام اکتبر ۲۰۱۴ سوید نخستن کشور در غرب اروپا بود که رسما فلسطین را به عنوان کشور به رسمیت شناخت پس از آن انگلیس، فرانسه، اسپانیا و پرتغال نیز همین کار را انجام دادند.

این اقدام از جانب کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از جانب آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و وی گفت: نخست وزیر سوید باید بفهمد که چنین اقداماتی باعث جایگزینی مذاکرات مستقیم میان فلسطین و اسراییل برای دستیابی به توافقی جامع میان اسراییل و تمام جهان عرب نمی‌شود.

در پی به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین توسط دولت استکهلم روابط میان سوید و اسراییل به وخامت گذاشت.
منبع:شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا