خبر های جدید

فراخوان نیروهای فلسطینی برای برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در رام الله

 فراخوان نیروهای فلسطینی برای برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی در رام الله

گروه های مختلف فلسطینی طی فراخوانی از اهالی رام الله و البیره در کرانه باختری خواستند در تظاهرات ضدصهیونیستی ظهر امروز شرکت کنند. فلسطینی ها با وارد شدن به بیستمین روز انتفاضه خود و همچنین با ادامه محاصره شدید چندین محله در بیت المقدس و با ادامه سیاست ظالمانه ویران کردن خانه های عاملان عملیات شهادت طلبانه ضد صهیونیستی، با شرکت در این تظاهرات، خشم خود را از اقدام های ضدانسانی صهیونیست ها اعلام می کنند.

از سوی دیگر فلسطینی های ساکن منطقه العیسویه بیت المقدس اشغالی در اعتراض به سیاست های ظالمانه و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) دست به اعتصاب عمومی زدند. این اعتصاب شامل دانش آموزان و معلمان، کارگران و کارکنان بخش حمل و نقل این منطقه می شود زیرا آن ها به دلیل محاصره منطقه خود و وجود پست های بازرسی متعدد نظامیان صهیونیست ناچار می شوند برای انجام کارهای خود با پای پیاده از خانه های خود به مدرسه یا محل کار بروند.

فلسطینی ها همچنین اقدام صهیونیست ها در جلوگیری از خروج یک شهروند بیمار از یکی از پست بازرسی ها که منجر به فوت وی شد را شدیدا محکوم کردند. فلسطینی ها همچنین حمله رژیم اشغالگر قدس به مسجدالاقصی و ساکنان بیت المقدس و همچنین جدا کردن محله های فلطسنی از هم را با ایجاد پست بازرسی های متعدد محکوم کردند.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ خاورمیانه طی سال ۱۹۶۷، کرانه باختری و شرق بیت المقدس را اشغال کرد؛ این رژیم بعدها بخش قدیمی بیت المقدس را نیز ضمیمه مناطق اشغالی کرد و مدعی مرکزیت تمام بیت المقدس شد؛ اقدامی که از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشده است.

رژیم اشغالگر قدس در قراردادی با اردن به عنوان تولیت مسجدالاقصی موافقت کرد که غیرمسلمانان وارد حریم این مسجد نشوند و یهودیان تنها اجازه حضور در مقابل دیوار غربی این مسجد را داشته باشند اما این رژیم، طبق رویه معمول و روحیه تجاوزگری، در مورد این توافقنامه نیز خلف وعده کرده و صهیونیست های افراطی با هدف تشدید تنش و تحریک مسلمانان با همراهی نظامیان صهیونیست به طور مرتب به حریم محوطه مسجدالاقصی یورش می برند.

اخیرا حملات شهرک نشینان و صهیونیست ها به مسجدالاقصی افزایش یافته و در این میان زمزمه تقسیم مکانی و زمانی مسجد الاقصی به گوش می رسد که این امر با خشم شدید مسلمانان و فلسطینی ها مواجه شده است. از آغاز انتفاضه سوم (از ۱۹ روز پیش) تا به امروز ۴۶ فلسطینی شهید و تاکنون یک هزارو ۸۲۹ فلسطینی نیز توسط گلوله های جنگی و پلاستیکی صهیونیست ها زخمی و به بیمارستانهای فلسطینی اعزام شده اند.

http://www.irna.ir/fa/News/81806658/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا