خبر های جدید

بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت قتل سه مسلمان آمریکایی

بیانیه سازمان همکاری اسلامی در محکومیت قتل سه مسلمان آمریکایی

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای قتل سه جوان مسلمان آمریکایی در ایالت کارولینای شمالی را به شدت محکوم کرد. ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم کردن قتل سه جوان مسلمان در منطقه “چپل هیل” در ایالت کارولینای شمالی آمریکا را محکوم و تاکید کرد: این جنایت شنیع احساسات تمامی مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده و برنگرانی‌ها در خصوص گسترش اقدامات خصمانه علیه مسلمانان و شیوع پدیده اسلام هراسی در آمریکا افزوده است.

وی به اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود “هیچ کسی در این کشور با توجه به هویت، اعتقادات یا نژادش هدف قرار نمی‌گیرد” اشاره کرد و از واشنگتن خواست تا تدابیری را برای ممانعت از تبعیض نژادی یا مذهبی که با ارزش‌های اصلی جامعه آمریکا در تضاد است اتخاذ کند.

مدنی از اقدام دفتر تحقیقات فدرال آمریکا برای بررسی کشته شدن سه جوان مسلمان استقبال و آن را اقدام مثبتی دانست.وی تصریح کرد: در جهانی که فرهنگ‌های مختلف درآن وجود دارد تعصب و تبعیض جایی ندارد برای همین باید میان پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف گفت‌وگوهایی را برگزار کرد.

مدنی همبستگی مردم آمریکا با خانواده‌های قربانیان مذکور را ستود و خواهان همکاری بین‌المللی برای مقابله با تندروی، خشونت و تعصب دینی شد.به گزارش منابع آگاه، ضیاء برکات، یسر ورزان و محمد ابوصالحه، سه جوان مسلمان به ضرب گلوله فردی ۴۶ ساله کشته شدند اما هنوز انگیزه وی ازکشتن این افراد مشخص نیست.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا